Analiza gron
To analiza konkurencji, grono - znajdującą się w geograficznym sąsiedztwie grupa przedsiębiorstw i powiązanych z nimi instytucji zajmujących się określoną dziedzina połączoną podobieństwami i wzajemnie się uzupełniającą. Geograficzny zasięg grona może obejmować jedno miasto lub stan, cały kraj, a nawet grupę sąsiednich krajów.
Grono identyfikuje się poprzez badanie ścieżki ekonomicznej i powiązań kooperacyjnych najbardziej znaczącej firmy lub grupy firm w sektorze. Po zidentyfikowaniu firm z tego samego sektora i pokrewnych sektorów kooperujących ze sobą bada się, skąd pochodzą ich wyspecjalizowane umiejętności, informacje, kapitał oraz infrastruktura. Następnie bada się powiązania polityczne uczestników grona ze sferami rządowymi i parlamentarnymi, za pomocą których odbywa się lobbing na rzecz uczestników grona. W ten sposób przedstawiciele polityki i administracji dołączają do grona. Po zbadaniu składu, potencjału konkurencyjnego i dynamiki grona analizuje się jego kontakty i powiązania z innymi gronami.
Analiza gron pozwala poznać rzeczywisty potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa wzmocniony zasobami i umiejętnościami uczestników grona.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (12 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (39 stron A4)
7. (15 stron A4)
8. (19 stron A4)
9. (17 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (2.8 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.1 stron)
6. (0.5 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.6 stron)
9. (0.6 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza strategiczna » Analiza gron
Analiza gron
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 228 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|