Analiza struktury marketingu
Znając definicję i istotę marketingu należy dokonać analizy jego struktury. W tym względzie wyróżniamy:
- instrumenty - nie są bezpośrednio związane z wykonaniem określonych czynności. Do owych instrumentów zaliczmy: cenę, produkt, dystrybucję i promocję (instrumenty te będą omówione w dalszej części rozdziału jako elementy tak zwane marketingu- mix)
- działanie - są to czynności, które pozwalają wywierać wpływ na rynek: określenie potrzeb i kształtowanie według nich produktu, tworzenie popytu itp.
- badania - faza określonych czynności przed fazą kształtowania rynku przez działania i instrumenty inaczej- zbiór zasad i techniki gromadzenia, zapisywania, analizowania i interpretacji informacji
Do badań zaliczamy:
- obserwacje - postrzeganie obiektów w ich naturalnych warunkach, np.: w sposób ukryty, bądź zliczanie obiektów o określonych cechach
- wywiad - rozmowa w celu uzyskania odpowiedzi na pytania ( może być to sporządzony kwestionariusz)
- ankieta - odpowiedni kwestionariusz, w którym wpisuje się odpowiedzi, bądź wybiera się ją z sugerowanych odpowiedzi: a, b, c... Ankiety mogą być wypełniane na miejscu lub wysyłane pocztą
- badania panelowe - polegają na dobraniu względnie stałej zbiorowości próbnej, którą można poddawać analizie w różnych odcinkach czasu
- eksperymenty - rejestracja zachowań konsumentów na produkt
- symulacje - technika rozwiązania problemów, polega na śledzeniu, w czasie, zmian zachodzących w modelu systemu
Z pojęciem marketingu wiąże się formuła 4P, czyli tzw. marketing- mix. Marketing-mix jest to kompozycja elementów marketingu, które tworzą materialne i niematerialne kontrolowane przez przedsiębiorstwo instrumenty i czynniki oddziaływania na rynku oraz ukształtowania rynku i postępowania jego uczestników.
Twórcą formuły 4P był amerykański profesor Mc Casta. do 4P zaliczył on:
1. product (produkt)
2. price (cena)
3. place (dystrybucja)
4. promotion (promocja)
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (31 stron A4)
2. (21 stron A4)
3. (30 stron A4)
4. (6 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (2 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (10 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.6 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.1 stron)
7. (1.2 stron)
8. (0.1 stron)
9. (1.4 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Analiza struktury marketingu
Analiza struktury marketingu
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 90 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|