Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
równowaga konsumenta | strategia firmy | metody selekcji | strategia ceny | popyt | definicje z psychologii | gotowy biznes plan | ocena zdolności kredytowej |

Analiza struktury marketingu

Znając definicję i istotę marketingu należy dokonać analizy jego struktury. W tym względzie wyróżniamy:

- instrumenty - nie są bezpośrednio związane z wykonaniem określonych czynności. Do owych instrumentów zaliczmy: cenę, produkt, dystrybucję i promocję (instrumenty te będą omówione w dalszej części rozdziału jako elementy tak zwane marketingu- mix)
- działanie - są to czynności, które pozwalają wywierać wpływ na rynek: określenie potrzeb i kształtowanie według nich produktu, tworzenie popytu itp.
- badania - faza określonych czynności przed fazą kształtowania rynku przez działania i instrumenty inaczej- zbiór zasad i techniki gromadzenia, zapisywania, analizowania i interpretacji informacji      

Do badań zaliczamy:

- obserwacje - postrzeganie obiektów w ich naturalnych warunkach, np.: w sposób ukryty, bądź zliczanie obiektów o określonych cechach
- wywiad - rozmowa w celu uzyskania odpowiedzi na pytania ( może być to sporządzony kwestionariusz)
- ankieta - odpowiedni kwestionariusz, w którym wpisuje się odpowiedzi, bądź wybiera się ją z sugerowanych odpowiedzi: a, b, c... Ankiety mogą być wypełniane na miejscu lub wysyłane pocztą
- badania panelowe - polegają na dobraniu względnie stałej zbiorowości próbnej, którą można poddawać analizie w różnych odcinkach czasu
- eksperymenty - rejestracja zachowań konsumentów na produkt
- symulacje - technika rozwiązania problemów, polega na śledzeniu, w czasie, zmian zachodzących w modelu systemu

Z pojęciem marketingu wiąże się formuła 4P, czyli tzw. marketing- mix. Marketing-mix jest to kompozycja elementów marketingu, które tworzą materialne i niematerialne kontrolowane przez przedsiębiorstwo instrumenty i czynniki oddziaływania na rynku oraz ukształtowania rynku i postępowania jego uczestników.

Twórcą formuły 4P był amerykański profesor Mc Casta. do 4P zaliczył on:
1. product (produkt)
2. price (cena)
3. place (dystrybucja)
4. promotion (promocja)

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Podstawowa analiza finansowa
17 stron(-y)
Struktura organizacyjna firmy
17 stron(-y)
Analiza struktury - wzory
7 stron(-y)
Istota i metody analizy finansowej - prezentacja
61 stron(-y)
Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa oraz przewidywanie bankructwa dzięki analizie finansowej (⭐bibliografia ⭐przypisy)
31 stron(-y)
Ocena kondycji finansowej firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
21 stron(-y)
Przykładowa analiza finansowa przedsiębiorstwa usługowego
30 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Analiza struktury marketingu

Analiza struktury marketingu
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 90 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii