Cechy preferencji konsumenta
Preferencje konsumenta odbijają jego pragnienia, a także oceny ważności i przydatności poszczególnych dóbr. Preferencje określają co konsument chciałby mieć. Odgrywają więc one decydującą rolę przy podejmowaniu decyzji przez konsumenta.
Cechy charakterystyczne preferencji konsumenta:
- kompletność preferencji – na podstawie badań zachowań konsumenta (dowiedzione empirycznie) – konsument potrafi szeregować według kolejności swoich preferencji wszystkie rynkowe koszyki dóbr. Szeregowanie dóbr według preferencji odzwierciedla względne pożądanie określonych koszyków dóbr bez względu na koszty.
- logiczna spójność preferencji – oznacza, że uszeregowanie preferencji jest logicznie spójne (przechodnie, tranzytywne) – jeżeli konsument woli bardziej koszyk A niż koszyk B, a przy możliwości dalszego wyboru wybrał by koszyk B zamiast C to wynika z tego, że zawsze wybierze też koszyk A zamiast C.
- nienasyconość zadowolenia konsumenta – konsument zawsze będzie wolał mieć danego dobra więcej, jeśli tylko taki wybór nie będzie oznaczał zmniejszenia ilości innego dobra – jest to 'inputowana zasada' – konsument zawsze chce więcej.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (5 stron A4)
4. (17 stron A4)
5. (12 stron A4)
6. (2 stron A4)
7. (6 stron A4)
8. (16 stron A4)
9. (7 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.6 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.1 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.3 stron)
9. (1.1 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Cechy preferencji konsumenta
Cechy preferencji konsumenta
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 209 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|