Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
użyteczność całkowita | niewidzialna ręka rynku | analiza pionowa bilansu | programowanie liniowe | wnioskowanie statystyczne | prezentacje z ubezpieczeń | stopień dźwigni finansowej | konsument |

Cechy preferencji konsumenta


Preferencje konsumenta odbijają jego pragnienia, a także oceny ważności i przydatności poszczególnych dóbr. Preferencje określają co konsument chciałby mieć. Odgrywają więc one decydującą rolę przy podejmowaniu decyzji przez konsumenta.

Cechy charakterystyczne preferencji konsumenta:
- kompletność preferencji – na podstawie badań zachowań konsumenta (dowiedzione empirycznie) – konsument potrafi szeregować według kolejności swoich preferencji wszystkie rynkowe koszyki dóbr. Szeregowanie dóbr według preferencji odzwierciedla względne pożądanie określonych koszyków dóbr bez względu na koszty.
- logiczna spójność preferencji – oznacza, że uszeregowanie preferencji jest logicznie spójne (przechodnie, tranzytywne) – jeżeli konsument woli bardziej koszyk A niż koszyk B, a przy możliwości dalszego wyboru wybrał by koszyk B zamiast C to wynika z tego, że zawsze wybierze też koszyk A zamiast C.
- nienasyconość zadowolenia konsumenta – konsument zawsze będzie wolał mieć danego dobra więcej, jeśli tylko taki wybór nie będzie oznaczał zmniejszenia ilości innego dobra – jest to 'inputowana zasada' – konsument zawsze chce więcej.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Zagadnienia na egzamin z ekonomii matematycznej
14 stron(-y)
Optimum producenta i konsumenta - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Podstawy ekonomii matematycznej - opracowanie
8 stron(-y)
Teoria racjonalnego wyboru konsumenta
7 stron(-y)
Modele zachowań konsumenta
9 stron(-y)
Badanie preferencji konsumentów piwa
14 stron(-y)
Cele i przekonania konsumenta (⭐bibliografia)
5 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Model zachowań konsumenta (0.2 stron)
2. Czym jest krzywa obojętności (0.4 stron)
3. Teoria decyzji konsumenta (0.6 stron)
4. Czynniki wpływające na wybór konsumenta (0.2 stron)
5. Cechy giełdy (0.3 stron)
6. Racjonalny wybór konsumenta (0.1 stron)
7. Własności krzywej obojętności (0.5 stron)
8. Teoria równowagi konsumenta (0.3 stron)
9. Popyt rynkowy (1.1 stron)
10. Segmentacja psychograficzna (0.4 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Cechy preferencji konsumenta

Cechy preferencji konsumenta
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 209 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować