Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Charakterystyka i cechy misji przedsiębiorstwa

Misja przedsiębiorstwa oznacza posłannictwo pełnione przez przedsiębiorstwo w swojej branży. Zarazem określa odrębność firmy i sens jej istnienia. Formułowanie misji powinno służyć stawianiu wiarygodnych oświadczeń i powinno być istotnym czynnikiem budowania rynkowego wizerunku firmy.

Charakterystyczne cechy misji:
- jest ponadczasowa
- jest krótka, prosta i konkretna
- odpowiada na pytanie 'dlaczego?'
- odwołuje się do najszerszej grupy interesariuszy i jest formułowana w sposób pozytywny
- jest realistyczna i rozpoznawalna dla każdego
- jest dostosowana do organizacji
- zawiera etyczne podstawy i składniki kulturowe

Określając misję przedsiębiorstwa należy ustalić PO CO PRZEDSIĘBIORSTWO ISTNIEJE, aby to ustalić należy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Po co istnieje nasza organizacja?
- Kim jesteśmy?
- Co robimy?
- W jakim punkcie się znajdujemy?
- Jaka jest nasza tożsamość?
- Jaka jest nasza podstawowa funkcja?
- Jaki jest nasz ostateczny cel?
- Dla kogo istniejemy?
- Kim są nasi największy interesariuszy?
- Jaką fundamentalną potrzebę zaspakajamy?

Powyższe informacje to za mało? Przeczytaj więc gotowe opracowania, prezentacje, wykłady oraz obszerne referaty z bibliografią i przypisami. Po pobraniu na dysk pliki możesz dowolnie edytować i drukować.

Oto przykłady:
Ilość stron
- Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości 16
- Analiza strategiczna - praca teoretyczna 10
- Idea przedsiębiorczości - referat 7
- Lean management - referat 10
- Innowacje w produkcji 16
- Charakterystyka nowoczesnej koncepcji logistyki 17
- Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego 20

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Charakterystyka i cechy misji przedsiębiorstwa

Charakterystyka i cechy misji przedsiębiorstwa
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 74 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

Nowe artykuły o biznesie: Artykuł 6 Bankowosc | Artykuł 36 Ekonomia