Charakterystyka i cechy wizji przedsiębiorstwa
Wizja przedsiębiorstwa oznacza koncepcję przyszłej organizacji, jej funkcjonowania i pożądanego rozwoju. Określa się przez to aspiracje kierownictwa lub właściciela przedsiębiorstwa.
Charakterystyczne cechy wizji:
- jest powiązana z czasem
- jest ambitna i stanowi wyzwanie; inspiruje pracowników
- nadaje kierunek i determinuje działania w celu osiągnięcia optymalnej przyszłości
- obejmuje perspektywę finansową, klientów, procesów wewnętrznych oraz wiedzy
i nauki
- jej elementy bazują na ciągłym doskonaleniu, rozwoju i nauce
- odwołuje się do najszerszej grupy interesariuszy i jest formułowana w sposób pozytywny
- jest realistyczna, rozpoznawalna dla każdego i dostosowana do organizacji
- zawiera etyczne podstawy i składniki kulturowe
Określając wizję przedsiębiorstwa należy ustalić DOKĄD PRZEDSIĘBIORSTWO ZMIARZA, aby to ustalić należy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Jakie są najambitniejsze marzenia organizacji?
- Jak wyobrażamy sobie jej przyszłość?
- Jakie są długoterminowe ambicje?
- Co organizacja chce osiągnąć?
- Dokąd organizacja zmierza?
- Jak wyobrażamy sobie pożądaną i realnie osiągalną przyszłą sytuację organizacji?
- Jakimi drogami należy dążyć do realizacji tej sytuacji?
- Jakich zmian w najbliższej przyszłości można spodziewać się w biznesie?
- Co reprezentujemy i co nas łączy?
- Co jest ważne w naszym podejściu?
- W co wierzymy (nasze podstawowe wartości)?
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (20 stron A4)
2. (55 stron A4)
3. (2 stron A4)
4. (18 stron A4)
5. (38 stron A4)
6. (21 stron A4)
7. (35 stron A4)
8. (20 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (20 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.6 stron)
5. (1.2 stron)
6. (1.2 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.7 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Charakterystyka i cechy wizji przedsiębiorstwa
Charakterystyka i cechy wizji przedsiębiorstwa
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 221 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|