Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
ocena projektów inwestycyjnych | zarządzanie kadrami | matematyka ekonomiczna | analiza techniczna | analiza swot | model 7S | analiza XYZ | bank centralny |

Charakterystyka i cechy wizji przedsiębiorstwa

Wizja przedsiębiorstwa oznacza koncepcję przyszłej organizacji, jej funkcjonowania i pożądanego rozwoju. Określa się przez to aspiracje kierownictwa lub właściciela przedsiębiorstwa.

Charakterystyczne cechy wizji:
- jest powiązana z czasem
- jest ambitna i stanowi wyzwanie; inspiruje pracowników
- nadaje kierunek i determinuje działania w celu osiągnięcia optymalnej przyszłości
- obejmuje perspektywę finansową, klientów, procesów wewnętrznych oraz wiedzy
i nauki
- jej elementy bazują na ciągłym doskonaleniu, rozwoju i nauce
- odwołuje się do najszerszej grupy interesariuszy i jest formułowana w sposób pozytywny
- jest realistyczna, rozpoznawalna dla każdego i dostosowana do organizacji
- zawiera etyczne podstawy i składniki kulturowe

Określając wizję przedsiębiorstwa należy ustalić DOKĄD PRZEDSIĘBIORSTWO ZMIARZA, aby to ustalić należy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Jakie są najambitniejsze marzenia organizacji?
- Jak wyobrażamy sobie jej przyszłość?
- Jakie są długoterminowe ambicje?
- Co organizacja chce osiągnąć?
- Dokąd organizacja zmierza?
- Jak wyobrażamy sobie pożądaną i realnie osiągalną przyszłą sytuację organizacji?
- Jakimi drogami należy dążyć do realizacji tej sytuacji?
- Jakich zmian w najbliższej przyszłości można spodziewać się w biznesie?
- Co reprezentujemy i co nas łączy?
- Co jest ważne w naszym podejściu?
- W co wierzymy (nasze podstawowe wartości)?

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Organizacja ucząca się inteligentna sieciowa i wirtualna - prezentacja (⭐bibliografia)
37 stron(-y)
Idea przedsiębiorczości - referat (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Lean management - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Charakterystyka nowoczesnej koncepcji logistyki (⭐bibliografia)
17 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Plan marketingowy producenta napojów chłodzących
55 stron(-y)
Ściąga ze statystyki
2 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Charakterystyka i cechy wizji przedsiębiorstwa

Charakterystyka i cechy wizji przedsiębiorstwa
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 221 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii