Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Corporate identity czyli system identyfikacji wizualnej

Corporate identity to grupa ściśle zdefiniowanych, powiązanych ze sobą elementów (logo i inne elementy graficzne, kolorystyka, typografia, slogany, itp.) mająca za zadanie tworzyć unikalną tożsamość i wizerunek firmy.

W literaturze fachowej dość często wyrażany jest pogląd, że strategicznym elementem nadrzędnym wszystkich aktywności komunikacyjnych organizacji do wewnątrz i na zewnątrz jest corporate identity, które łącząc w jednolitą koncepcję wszystkie sposoby komunikowania i postępowania organizacji ma być centralną strategią komunikacyjną, kierunkowskazem.

Do środków identyfikujących zalicza się:
1. czynniki identyfikujące przypisane do firmy (powstałe w przeszłości)
- nazwa
- data powstania (wiek)
- lokalizacja
- branża
- znaki firmowe (logo i napisy), marka
- misja

2. czynniki identyfikujące, zdobyte dzięki celowo zastosowanym środkom prezentacji wizualnej:
- środki wykorzystywane w korespondencji, druki, karty wizytowe, papier listowy itp.;
- urządzenie pokoi recepcyjnych, portierni – styl, forma, kolory, materiały, oświetlenie
- znaki orientacyjne dla gości, klientów, tablice informacyjne, reklama
- przywództwo rynkowe, pozycja rynkowa w grupie podobnych organizacji
- symbole i znaki firmowe w centralnych punktach w rejonie działania
- ubiór
- styl pracy kierownictwa
- oznaczenia identyfikacyjne pracowników
- wygląd środków transportu przewożących towary itp.

Nietrudno dostrzec, że środki CI stanowią nie tylko podstawowy element systemu komunikowania się takiej organizacji jak przedsiębiorstwo, ale też podstawową grupę zainteresowań PR.

Powyższe informacje to za mało? Przeczytaj więc gotowe opracowania, prezentacje, wykłady oraz obszerne referaty z bibliografią i przypisami. Po pobraniu na dysk pliki możesz dowolnie edytować i drukować.

Oto przykłady:
Ilość stron
- Public relations - opracowanie 22
- Budowanie marki produktu 21
- Zagadnienia z marketingu międzynarodowego 16
- Charakterystyka nowoczesnej koncepcji logistyki 17
- Controllingowy system zarządzania projektami inwestycyjnymi 20
- Merkantylizm - opracowanie 8
- Międzynarodowy system walutowy - referat 8

Jesteś tutaj: ABC Ekonomii » Marketing » Corporate identity czyli system identyfikacji wizualnej



Definicja: Corporate identity czyli system identyfikacji wizualnej
Ocena: 9.9/10
Liczba głosów: 4

Zaloguj się, aby zagłosować