Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
czynniki wpływające na kurs walutowy | przywództwo | podstawy rachunkowości | zarządzanie płynnością | uchwalanie budżetu gminy | kredyt | analiza strategiczna | kredyt hipoteczny |

Czynniki wpływające na atrakcyjność rynku

To m.in.:

- Bariery wejścia na rynek - wielkość kapitału, konieczna na pokrycie inwestycji, których realizacja zapewni generowanie przez przedsiębiorstwo produktu konkurencyjnego.
- Ryzyko inwestycyjne - stopień niepewności związany z pojawieniem się nowych produktów w analizowanym segmencie rynku, jak również produktów substytucyjnych.
- Spodziewany czas życia produktu - spodziewany czas istnienia produktu na rynku.
- Elastyczność cenowa popytu - reakcje popytu na wzrost lub spadek ceny produktu. W jakim stopniu zmiana ceny wpływa na zmiany wielkości popytu.
- Stopa wzrostu rynku - określa spodziewany wzrost popytu na dany produkt. Popyt należy rozumieć jako wielkość sprzedaży danego produktu i jego substytutu na określonym geograficznie obszarze w okresie jednego roku.
- Sezonowość – występowanie różnic w wielkości popytu w ciągu roku –uzależnienie popytu od pór roku.
- Stopa zwrotu inwestycji - spodziewany okres zwrotu zainwestowanego kapitału w odniesieniu do danego produktu. Warto porównać, jaka jest stopa zwrotu inwestycji danego produktu na tle pozostałych produktów firmy?
- Możliwości segmentacji rynku - możliwość podziału rynku na mniejsze elementy, wyróżniające się specyficznym typem klienta, które wymagają stosowania odmiennych taktyk działania, aby osiągnąć zamierzone cele marketingowe.
- Rozmiary rynku - całkowita ilość środków finansowych, jaką są skłonni klienci przeznaczyć na zakup towarów występujących na rynku i zaspakajających tę samą potrzebę.
- Rentowność produktu - aktualna lub spodziewana stopa zysku netto.

Ponadto można wziąć pod uwagę:
- Cykliczność popytu
- Regulacje prawne
- Poziom przywiązania do danej marki
- Struktura konkurencji
- Intensywność walki konkurencyjnej

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Zarządzanie marketingowe - opracowanie
20 stron(-y)
Kurs walutowy - referat (⭐bibliografia)
8 stron(-y)
Strategia i polityka marketingowa firmy
14 stron(-y)
Motywacja pracowników - referat (⭐bibliografia)
8 stron(-y)
Polityka asortymentowa (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Koncepcja grona w zarządzaniu strategicznym - prezentacja
43 stron(-y)
Wykłady z mikroekonomii
25 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Czynniki wpływające na atrakcyjność rynku

Czynniki wpływające na atrakcyjność rynku
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 119 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii