Czynniki wpływające na atrakcyjność rynku
To m.in.:
- Bariery wejścia na rynek - wielkość kapitału, konieczna na pokrycie inwestycji, których realizacja zapewni generowanie przez przedsiębiorstwo produktu konkurencyjnego.
- Ryzyko inwestycyjne - stopień niepewności związany z pojawieniem się nowych produktów w analizowanym segmencie rynku, jak również produktów substytucyjnych.
- Spodziewany czas życia produktu - spodziewany czas istnienia produktu na rynku.
- Elastyczność cenowa popytu - reakcje popytu na wzrost lub spadek ceny produktu. W jakim stopniu zmiana ceny wpływa na zmiany wielkości popytu.
- Stopa wzrostu rynku - określa spodziewany wzrost popytu na dany produkt. Popyt należy rozumieć jako wielkość sprzedaży danego produktu i jego substytutu na określonym geograficznie obszarze w okresie jednego roku.
- Sezonowość – występowanie różnic w wielkości popytu w ciągu roku –uzależnienie popytu od pór roku.
- Stopa zwrotu inwestycji - spodziewany okres zwrotu zainwestowanego kapitału w odniesieniu do danego produktu. Warto porównać, jaka jest stopa zwrotu inwestycji danego produktu na tle pozostałych produktów firmy?
- Możliwości segmentacji rynku - możliwość podziału rynku na mniejsze elementy, wyróżniające się specyficznym typem klienta, które wymagają stosowania odmiennych taktyk działania, aby osiągnąć zamierzone cele marketingowe.
- Rozmiary rynku - całkowita ilość środków finansowych, jaką są skłonni klienci przeznaczyć na zakup towarów występujących na rynku i zaspakajających tę samą potrzebę.
- Rentowność produktu - aktualna lub spodziewana stopa zysku netto.
Ponadto można wziąć pod uwagę:
- Cykliczność popytu
- Regulacje prawne
- Poziom przywiązania do danej marki
- Struktura konkurencji
- Intensywność walki konkurencyjnej
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (43 stron A4)
3. (25 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (27 stron A4)
6. (11 stron A4)
7. (46 stron A4)
8. (20 stron A4)
9. (17 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (2.3 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.1 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.8 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Czynniki wpływające na atrakcyjność rynku
Czynniki wpływające na atrakcyjność rynku
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 119 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|