Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
eurosystem logistyczny | teoria potrzeb | wzór biznes planu | konflikt | zarządzanie zasobami ludzkimi | doskonalenie kadr | marka rodzinna | style negocjacji |

Definicja marketingu według Philipa Kotlera i Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu

Słowo 'marketing' pochodzi z j. angielskiego (market – rynek) i oznacza działanie na rynku. Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, zrzeszające specjalistów tej dziedziny, definiuje marketing jako: "proces planowania i wdrażania koncepcji obejmującej wycenę, promocję i dystrybucję idei, dóbr lub usług, w celu stworzenia transakcji wymiany, które zaspokoją cele indywidualne oraz organizacyjne."

Definicja ta podkreśla wagę korzystnych transakcji wymiennych, które zaspokajają cele zarówno kupujących, jak i sprzedających idee, produkty i usługi – niezależnie od tego, czy chodzi o pojedyncze osoby, czy też o organizacje.

Innymi słowy – marketing to dostarczanie właściwego produktu na właściwy rynek, we właściwym czasie i po właściwej cenie.

Philip Kotler z kolei definiuje marketing następująco:
- Marketing jest procesem społecznym i zarządczym, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów.

Swego rodzaju 'ściągawką' z marketingu jest tzw. mieszanka marketingowa, po angielsku marketing mix. Mieszanka ta określana jest często skrótem '4P' od pierwszych liter czterech angielskich słów. Marketing mix tworzą cztery elementy:
• Product (produkt)
• Price  (cena)
• Place (miejsce)
• Promotion (promocja)

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Ściąga z marketingu 2
2 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
28 stron(-y)
Rola systemu informacji marketingowej w procesie podejmowania decyzji (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Wykłady z marketingu - opracowanie
22 stron(-y)
Rola Public Relations w kreowaniu wizerunku firmy usługowej (⭐przypisy)
26 stron(-y)
Test z marketingu
6 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Definicja marketingu według Philipa Kotlera i Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu

Definicja marketingu według Philipa Kotlera i Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 229 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii