Definicja marketingu według Philipa Kotlera i Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu
Słowo 'marketing' pochodzi z j. angielskiego (market – rynek) i oznacza działanie na rynku. Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, zrzeszające specjalistów tej dziedziny, definiuje marketing jako: "proces planowania i wdrażania koncepcji obejmującej wycenę, promocję i dystrybucję idei, dóbr lub usług, w celu stworzenia transakcji wymiany, które zaspokoją cele indywidualne oraz organizacyjne."
Definicja ta podkreśla wagę korzystnych transakcji wymiennych, które zaspokajają cele zarówno kupujących, jak i sprzedających idee, produkty i usługi – niezależnie od tego, czy chodzi o pojedyncze osoby, czy też o organizacje.
Innymi słowy – marketing to dostarczanie właściwego produktu na właściwy rynek, we właściwym czasie i po właściwej cenie.
Philip Kotler z kolei definiuje marketing następująco:
- Marketing jest procesem społecznym i zarządczym, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów.
Swego rodzaju 'ściągawką' z marketingu jest tzw. mieszanka marketingowa, po angielsku marketing mix. Mieszanka ta określana jest często skrótem '4P' od pierwszych liter czterech angielskich słów. Marketing mix tworzą cztery elementy:
• Product (produkt)
• Price (cena)
• Place (miejsce)
• Promotion (promocja)
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (22 stron A4)
2. (26 stron A4)
3. (6 stron A4)
4. (11 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (11 stron A4)
9. (21 stron A4)
10. (6 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.7 stron)
6. (0.8 stron)
7. (0.8 stron)
8. (1.7 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Definicja marketingu według Philipa Kotlera i Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu
Definicja marketingu według Philipa Kotlera i Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 229 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|