Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
analiza portfelowa | konkurencja | dwuczynnikowa teoria motywacji | kredyt hipoteczny | opakowania | finansowanie przedsiębiorstw | definicje z psychologii | komunikacja w przedsiębiorstwie |

Determinanty skutecznego motywowania przez wynagrodzenia

Skuteczność motywowania przez wynagrodzenia zależy od:
- otoczenia zewnętrznego, a więc uwarunkowań społeczno-gospodarczych, prawnych i politycznych, oraz otoczenia wewnętrznego, czyli głównie strategii, struktury i kultury organizacyjnej,
- celów i oczekiwań pracowników,
- konstrukcji systemu wynagrodzeń i jego zgodności z elementarnymi zasadami motywowania oraz spójności z innymi narzędziami motywowania.

W krajach o gospodarce rynkowej występuje pewne podporządkowanie polityki wynagrodzeń przedsiębiorstw celom ogólnogospodarczym. To podporządkowanie może przyjmować formę bezpośrednią lub pośrednią. Państwo może jednostronnie, w trybie administracyjnym i za pomocą narzędzi ekonomicznych, wymuszać pożądane zachowania przedsiębiorstw w obszarze pracy i wynagrodzeń. Może też współuczestniczyć – z partnerami społecznymi (związkami zawodowymi) i pracodawcami – w negocjowaniu sposobów regulacji tych problemów.

Dominuje oczywiście to drugie rozwiązanie. Na szczeblu centralnym przy udziale organów państwa regulowane są sprawy gwarantujące minimum ładu społecznego, tj. płaca minimalna (w niektórych krajach regulowana ustawowo), makroproporcje wynagrodzeń, a nade wszystko – tempo wzrostu płac i stopa bezrobocia. Te dwie ostatnie kwestie mają kluczowe znaczenie dla zachowania równowagi gospodarczej, która jest przedmiotem troski każdego państwa.

Polityka wynagrodzeń na najniższym szczeblu, czyli w przedsiębiorstwach, musi honorować ustalenia prawne i negocjacyjne dokonane na szczeblu państwa i szczeblu ponadzakładowym, np. lokalnym.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
System motywacyjny w przedsiębiorstwie
7 stron(-y)
Finansowe motywowanie pracowników - prezentacja (⭐bibliografia)
28 stron(-y)
Kryteria wynagradzania (⭐bibliografia)
9 stron(-y)
Proces motywowania - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Program skutecznego motywowania
26 stron(-y)
Motywacja do pracy
11 stron(-y)
System nagród i kar w motywacji pracowników (⭐przypisy)
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Determinanty skutecznego motywowania przez wynagrodzenia

Determinanty skutecznego motywowania przez wynagrodzenia
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 76 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii