Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
konsument na rynku | studium przypadku | siatka kierownicza | wykłady z zarządzania zasobami ludzkimi | agregaty podaży pieniądza | gospodarka magazynowa | prezentacje z bankowości | controlling w przedsiębiorstwie |

Dystrybucja fizyczna


Dystrybucja fizyczna (ang. physical distribution) to proces zarządzania i koordynacji transportu, magazynowania i dostarczania towarów od producenta do końcowych klientów. Proces ten obejmuje cały łańcuch dostaw, począwszy od składowania surowców i części aż po przetwarzanie i dostarczanie gotowych produktów do klienta końcowego.

Dystrybucja fizyczna jest ważnym elementem strategii marketingowej, ponieważ umożliwia przedsiębiorstwom efektywne dotarcie do swoich klientów. Skuteczna dystrybucja fizyczna może pozytywnie wpłynąć na koszty firmy, poprawić jakość obsługi klienta, zwiększyć lojalność klientów i przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.

W ramach dystrybucji fizycznej przedsiębiorstwa podejmują wiele różnych działań, takich jak:

- Planowanie i koordynacja transportu - przedsiębiorstwa muszą dostarczyć swoje produkty z miejsca produkcji do miejsca dystrybucji, a następnie do klientów końcowych. W tym celu muszą planować i koordynować transport, wybierając odpowiednie środki transportu, takie jak np. samochody ciężarowe, pociągi, samoloty, czy statki.

- Składowanie i magazynowanie - przedsiębiorstwa muszą składować swoje produkty przed ich dystrybucją, a także po ich dostarczeniu do klientów. Dlatego muszą wybierać odpowiednie miejsca magazynowania, takie jak np. magazyny, centra dystrybucji, czy hale produkcyjne.

- Obsługa zamówień i procesowanie płatności - przedsiębiorstwa muszą obsługiwać zamówienia klientów i przetwarzać płatności. W tym celu muszą dysponować odpowiednimi systemami informatycznymi, które umożliwią skuteczne zarządzanie procesami sprzedażowymi.

- Zarządzanie łańcuchem dostaw - przedsiębiorstwa muszą zarządzać całym łańcuchem dostaw, który obejmuje dostawców, producentów, dystrybutorów i klientów końcowych. W tym celu muszą koordynować i monitorować cały proces, aby zapewnić skuteczną dostawę produktów do klientów końcowych.

Dystrybucja fizyczna polega na przemieszczaniu produktów (towarów) z miejsc wytworzenia (produkcji) do miejsc ich konsumpcyjnego lub też przemysłowego zużycia. Proces przemieszczania towarów dokonywany jest za pośrednictwem odpowiednio dobranych kanałów dystrybucji.

Dystrybucja fizyczna obejmuje m.in.:
- składowanie
- spedycję
- transport
- ubezpieczenie produktów na czas przebiegu
- nadanie produktom postaci handlowej
- kontrolę ilości i jakości itp.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Geografia fizyczna - ściąga
22 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Dystrybucja towarów w przykładowym przedsiębiorstwie (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Analiza marketingowa studia fotografii cyfrowej
17 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Dystrybucja w marketingu (0.2 stron)
2. Systemy dystrybucji (0.2 stron)
3. Rodzaje dystrybucji (1 stron)
4. Ubezpieczenia osobowe (0.2 stron)
5. Dystrybucja ekskluzywna (0.8 stron)
6. Działalność agencyjna w ubezpieczeniach (0.7 stron)
7. Dystrybucja selektywna (1.1 stron)
8. Trasant czeku (0.1 stron)
9. Koncepcje 4P 4C 7P (0.4 stron)
10. Przedsiębiorca (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Dystrybucja fizyczna

Dystrybucja fizyczna
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 150 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować