Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
promocja | motywacja pracowników | macierz BCG | dobra substytucyjne | analiza płynności finansowej | siatka kierownicza | łańcuch dostaw | łańcuch wartości |

Elementy marketingu mix

W literaturze marketing interpretuje się również jako zbiór działań związanych z koncepcją produktu, jego wyceną, promocją i sprzedażą.

Twórcą tego podejścia jest N. Borden, który wprowadził termin marketingu mix, tłumaczony na język polski jako mieszanka marketingowa lub zestaw instrumentów marketingowych. Borden wyróżnił aż 12 instrumentów takiej mieszanki marketingowej. Są to: planowanie, cena, marka, produkt, kanały dystrybucji, sprzedaż osobista, reklama, promocja, opakowanie, wystawy, usługi, analiza informacyjna.

McCarthy ograniczył ich liczbę do czterech, co zostało spopularyzowane w literaturze marketingowej jako tzw. 4P, czyli produkt, promocja, polityka cenowa i polityka dystrybucji.

Elementy marketingu mix to:
- produkt - obejmuje m.in.: cechy, jakość, opakowanie, markę, usługi, akcesoria, serwis, gwarancję i zwroty
- promocja - obejmuje: reklamę, sprzedaż osobistą, promocję sprzedaży oraz propagandę marketingową (public relation)
- polityka cenowa (cena) - obejmuje cenniki, rabaty, warunki kredytowe, okresy płatności
- polityka dystrybucji (dystrybucja) - obejmuje: lokalizację, kanały dystrybucji gospodarkę magazynową i transportową, zasięg terytorialny sprzedaży

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Test z marketingu
6 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Podstawy marketingu
22 stron(-y)
Czym jest marketing? (⭐bibliografia)
15 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Marketing mix - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Czym jest marketing? (15 stron A4)
2. Marketing mix - prezentacja (58 stron A4)
3. Marketing mix - referat (10 stron A4)
4. Marketing mix na przykładzie firmy Reckitt Benckiser (40 stron A4)
5. Marketing globalny - referat (11 stron A4)
6. Uwarunkowania marketingu przemysłowego (14 stron A4)
7. Promocja jako narzędzie marketingu (10 stron A4)
8. Test z marketingu międzynarodowego (12 stron A4)
9. Marketing wyborczy - referat (11 stron A4)
10. Zarządzanie marką - prezentacja (19 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Idealna koncepcja marketingu mix (0.4 stron)
2. Otoczenie marketingu międzynarodowego (0.3 stron)
3. Planowanie w marketingu (0.7 stron)
4. Cena w marketingu (0.9 stron)
5. Elementy zarządzania marketingowego (0.2 stron)
6. Marketing skoordynowany (1.1 stron)
7. Potransakcyjne elementy obsługi klienta (1.4 stron)
8. Działania marketingowe (0.3 stron)
9. Elementy marketingu (0.2 stron)
10. Marketing w handlu i usługach (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Elementy marketingu mix

Elementy marketingu mix
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 236 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii