Elementy marketingu mix
W literaturze marketing interpretuje się również jako zbiór działań związanych z koncepcją produktu, jego wyceną, promocją i sprzedażą.
Twórcą tego podejścia jest N. Borden, który wprowadził termin marketingu mix, tłumaczony na język polski jako mieszanka marketingowa lub zestaw instrumentów marketingowych. Borden wyróżnił aż 12 instrumentów takiej mieszanki marketingowej. Są to: planowanie, cena, marka, produkt, kanały dystrybucji, sprzedaż osobista, reklama, promocja, opakowanie, wystawy, usługi, analiza informacyjna.
McCarthy ograniczył ich liczbę do czterech, co zostało spopularyzowane w literaturze marketingowej jako tzw. 4P, czyli produkt, promocja, polityka cenowa i polityka dystrybucji.
Elementy marketingu mix to:
- produkt - obejmuje m.in.: cechy, jakość, opakowanie, markę, usługi, akcesoria, serwis, gwarancję i zwroty
- promocja - obejmuje: reklamę, sprzedaż osobistą, promocję sprzedaży oraz propagandę marketingową (public relation)
- polityka cenowa (cena) - obejmuje cenniki, rabaty, warunki kredytowe, okresy płatności
- polityka dystrybucji (dystrybucja) - obejmuje: lokalizację, kanały dystrybucji gospodarkę magazynową i transportową, zasięg terytorialny sprzedaży
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (15 stron A4)
2. (58 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (40 stron A4)
5. (11 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (12 stron A4)
9. (11 stron A4)
10. (19 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.7 stron)
4. (0.9 stron)
5. (0.2 stron)
6. (1.1 stron)
7. (1.4 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Elementy marketingu mix
Elementy marketingu mix
Ocena: 9.8 / 10 Liczba głosów: 236 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|