Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie personelem | analiza portfelowa | dochody JST | fucje i przejęcia | macierz Ansoffa | prezentacje z ubezpieczeń | wykłady z zarządzania strategicznego | wykłady z ekonometrii |

Funkcje planu marketingowego

Plan marketingowy to dokument, który pełni wiele różnych funkcji w ramach działalności marketingowej przedsiębiorstwa.

Jednym z ważniejszych jest jego funkcja strategiczna. Dzięki planowi marketingowemu przedsiębiorstwo ma możliwość uporządkowania i ukierunkowania swoich najważniejszych działań. Plan marketingowy określa cele, które przedsiębiorstwo chce osiągnąć oraz sposób ich realizacji.

Kolejną funkcją planu marketingowego jest funkcja informacyjna. Plan marketingowy przekazuje odpowiednie informacje zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Wewnętrznie plan marketingowy służy jako narzędzie do przekazywania informacji bankom, inwestorom, kierownictwu i pracownikom na temat celów i działań przedsiębiorstwa w zakresie marketingu. Na zewnątrz plan marketingowy może służyć do przekazywania informacji o produkcie lub usłudze, której wprowadzenie na rynek jest planowane.

Następną funkcją planu marketingowego jest jego funkcja motywacyjna. Plan marketingowy może zachęcać pracowników do inicjatywy i kreatywności. Określa on cele, a także sposób ich osiągnięcia co może stanowić zachętę dla pracowników do zaangażowania się w pracę nad ich realizacją.

Plan marketingowy pełni również funkcję organizacyjną (koordynacyjną). W ramach tej funkcji plan marketingowy wybiera optymalne kompozycje narzędzi i działań marketingowych oraz określa ich harmonogram w czasie. Plan marketingowy pomaga zdefiniować zadania i cele, a także określa ich kolejność i priorytety. Dzięki temu przedsiębiorstwo ma możliwość lepszego wykorzystania swoich zasobów i osiągnięcia zamierzonych celów.

Ostatnią funkcją planu marketingowego jest funkcja kontrolna. Plan marketingowy określa punkty kontrolne, które pozwalają na bieżące dokonywanie korekt w działalności marketingowej. Punkty kontrolne mogą obejmować mierniki efektywności i skuteczności programów promocyjnych, których wyniki pozwalają na ocenę, czy cele zostały osiągnięte. Dzięki funkcji kontrolnej przedsiębiorstwo ma możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe oraz podejmowania decyzji na podstawie rzetelnych danych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Plan marketingowy jako narzędzie sterowania przedsiębiorstwem (⭐przypisy)
16 stron(-y)
Plan marketingowy - teoria
17 stron(-y)
Jak napisać biznes plan - prezentacja
26 stron(-y)
Biznesplan narzędziem zarządzania (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości
16 stron(-y)
Plan marketingowy biura podróży
14 stron(-y)
Biznes plan salonu fryzjerskiego i kosmetycznego (⭐bibliografia)
33 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Plan marketingowy » Funkcje planu marketingowego

Funkcje planu marketingowego
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 179 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii