Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
przykładowa ankieta | teoria oczekiwań | manipulacja | siatka kierownicza | bezrobocie naturalne | krzywa popytu | teorie treści | historia gospodarcza Polski |

Funkcje promocji


Wyróżnić możemy 3 podstawowe funkcje promocji:

Funkcja informacyjna promocji leży u podstaw komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem i stwarza przesłanki transformacji strategii marketingowej w konkretną taktykę działań rynkowych. Jest ona niezbędnym warunkiem orientacji marketingowej firmy. Dostarcza bowiem obecnym i potencjalnym nabywcom informacji, które zmierzać mają do przełamania bariery nieznajomości rynku.

Funkcja pobudzająca sprzedaż zmierza do wywołania zamierzonych postaw i zachowań rynkowych nabywców. Funkcja pobudzająca promocji zmierza do dostarczenia potencjalnym nabywcom odpowiedniego zestawu przesłanek decyzyjnych, zarówno racjonalnych jak i emocjonalnych (np. hasła reklamowe: 'Fiat - europejska technologia i bezpieczeństwo" czy '7up pij - na luzie żyj"), umożliwiających ocenę poszczególnych wariantów zakupu i dokonanie wyboru 'właściwego" z punktu widzenia potrzeb i preferencji. Funkcja ta w orientacji marketingowej przedsiębiorstw jest o tyle ważna, iż produkcja w przeważającej mierze ma charakter masowy i jest podejmowana na podstawie antycypowanego popytu.

Nie oznacza to jednak procesu koordynacji jednostkowej, tzn. takiej, która zapewnia wyłączne dostosowanie podaży do popytu. Konieczny jest bowiem pewien kompromis między in-dywidualnymi potrzebami i preferencjami, a wymogami rachunku ekonomicznego i względami produkcji masowej.

Funkcja konkurencyjna promocji, wyrażająca się w stworzeniu zestawu pozacenowych instrumentów rywalizacji na rynku, jest silnie związana z funkcjami poprzednimi. W szczególności jej działanie przejawia się na dwóch płaszczyznach. Pierwsza wiąże się z atrakcyjnością i 'siłą przebicia" instrumentów i programów promocji, proponowanych i wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo na rynku. Druga sprowadza się do możliwości 'zakłócania" programów promocyjnych emitowanych przez konkurencję.

Znaczenie i miejsce polityki promocji w strategii marketingowej przedsiębiorstwa wynika z faktu, iż szeroko rozumiana atrakcyjność produktu nie stanowi wystarczającego warunku jego realizacji (sprzedaży). Na rynkach konkurencyjnych warunkiem tym jest dotarcie do potencjalnego nabywcy i przekazanie mu pakietu informacji charakteryzujących walory oferowanego produktu, miejsce i warunki zakupu oraz korzyści związane z jego nabyciem w porównaniu z korzyściami oferowanymi przez konkurentów.

Ten system przekazu informacji, będący główną formą 'wypowiedzi" i łączności z rynkiem, H. Meffert nazywa obrazowo 'tubą marketingu". Z jej pomocą przedsiębiorstwo tworzy określone użyteczności miejsca, czasu i posiadania. Poprzez politykę komunikacji zmniejsza się dystans między sprzedawcą a nabywcą, skraca się czas zakupów i zwiększa się poziom edukacji rynkowej (wiedzy nabywców o produktach, ich właściwościach, możliwościach wykorzystania, cenach itp.).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Plan promocji wody mineralnej - projekt
8 stron(-y)
Promocja jako narzędzie marketingu (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Test z marketingu
6 stron(-y)
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Promocja jako element marketingu (⭐przypisy)
30 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
28 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Promocja - referat (14 stron A4)
2. Promocja jako element marketingu (30 stron A4)
3. Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (28 stron A4)
4. Sponsoring - referat (14 stron A4)
5. Merchandising - referat (15 stron A4)
6. Plan marketingowy biura podróży (14 stron A4)
7. Opakowania i znakowanie towarów (6 stron A4)
8. Wykłady z marketingu - opracowanie (22 stron A4)
9. Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (5 stron A4)
10. Podstawy finansów publicznych - wykłady (28 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Funkcje gospodarki magazynowej (0.3 stron)
2. Funkcje znaku towarowego (0.3 stron)
3. Etapy budowy programu promocji (0.1 stron)
4. Funkcje zarządzania marketingowego (0.3 stron)
5. Funkcje działalności hurtowej (0.5 stron)
6. Funkcje marketingu (0.6 stron)
7. Funkcje ubezpieczeń gospodarczych (0.3 stron)
8. Funkcje opakowań (0.1 stron)
9. Cele informacyjne promocji (0.3 stron)
10. Funkcje oceny pracowaników (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Funkcje promocji

Funkcje promocji
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 162 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować