Istota kanałów dystrybucji
Katanł dystrybucji to niezależne organizacje zaangażowane w proces udostępniania produktu do użytkowania lub konsumpcji.
Większość kanałów dystrybucji obejmują marketingowych pośredników:
• Pośrednicy handlowi - kupują w swoim imieniu i na swój rachunek towary w celu dalszej odsprzedaży, nabywając prawo do własności.
• Przedstawiciele producenta, agenci handlowi oraz brokerzy - występują w imieniu i na rachunek producenta i za swoje usługi pobierają prowizje
RODZAJE KANAŁÓW DYSTRYBUCJI:
• Producentów
• Handel detaliczny
• Hurtownie
• Agentów i brokerów
Kanały dystrybucji można klasyfikować na podstawie kryteriów:
• LICZBA POŚREDNIKÓW – kanał bezpośredni i pośredni
• LICZBA SZCZEBLI POŚREDNICH – kanał krótki i długi
• RODZAJE PRZEPŁYWAJĄCYCH STRUMIENI – kanały transakcyjne i rzeczowe
• ZNACZENIE KANAŁU DLA PRODUCENTA – kanał podstawowy i pomocniczy
• CZARAKTER POWIĄZAŃ MIĘDZY UCZESTNIKAMI KANAŁU – kanały konwencjonalne i zintegrowane (kontraktowe, korporacyjne, administrowane).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (24 stron A4)
7. (31 stron A4)
8. (12 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (63 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.5 stron)
3. (1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (1 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (1.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Istota kanałów dystrybucji
Istota kanałów dystrybucji
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 113 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|