Istota marki
Istota marki (inaczej: rdzeń marki, sedno marki, jądro marki; brand essence, brand core) to silnie i powszechnie postrzegany aspekt wizerunku marki, w zasadniczy sposób wpływający na jej wartość dla rynkowych odbiorców.
Istota marki to to, co wyróżnia daną markę na tle innych marek i co stanowi jej podstawową wartość dla klientów. Istota marki określa jej tożsamość, cele, wartości, wizję i misję.
Marka to nie tylko nazwa i logo, ale również sposób w jaki marka jest postrzegana przez klientów i jakie skojarzenia z nią się wiążą. Istota marki to zatem to co sprawia, że klienci chętnie wybierają produkty lub usługi danej marki, a także co powoduje, że dana marka wyróżnia się spośród innych marek.
Istota marki to również kluczowy element strategii marketingowej ponieważ stanowi fundament dla działań marketingowych takich jak: kampanie reklamowe, wizerunek marki w mediach społecznościowych, czy projektowanie opakowań i etykiet. Dobrze określona istota marki umożliwia również jej właścicielowi budowanie lojalności klientów i zwiększanie wartości marki w dłuższej perspektywie.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (37 stron A4)
2. (7 stron A4)
3. (9 stron A4)
4. (82 stron A4)
5. (17 stron A4)
6. (58 stron A4)
7. (6 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (36 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.1 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Istota marki
Istota marki
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 129 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|