Kształtowanie kanałów dystrybucji
Polega na podjęciu decyzji o doborze ogniw dystrybucji, ustaleniu struktury kanałów (zintegrowanie pionowe lub poziome), dostosowanie kanału do segmentu rynku docelowego, wyborze intensywności procesu dystrybucji.
1. Wybór struktury kanału (kanał konwencjonalny czy zintegrowany pionowo – administrowany, korporacyjny lub kontraktowy).
2. Dystrybucja: intensywna, selektywna bądź wyłączna. Po wyborze przez przedsiębiorstwo kanału market. przeprowadza się: dobór i selekcję pośredników, motywowanie uczestników kanału, motywowanie kanału.
O wyborze kanału dystrybucji decydują następujące czynniki:
- Cechy segmentu rynku: ilościowe, jakościowe, przestrzenne, czasowe, struktura nabywców.
- Cechy produktu: cena, jakość, marka, trwałość, sezonowość, substytucyjność.
- Cechy przedsiębiorstwa: kondycja finansowa, reputacja, poziom technologii, zaplecze logistyczne, własne kanały marketingowe oraz lokalizacja (odległość od rynków docelowych).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (45 stron A4)
6. (29 stron A4)
7. (24 stron A4)
8. (12 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (8 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.6 stron)
3. (1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (1 stron)
8. (1 stron)
9. (0.3 stron)
10. (1.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Kształtowanie kanałów dystrybucji
Kształtowanie kanałów dystrybucji
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 84 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|