Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie kapitałem obrotowym | konkurencja | plan Balcerowicza | rentowność sprzedaży | sponsoring | finanse międzynarodowe | paradoks Giffena | controlling |

Kształtowanie kanałów dystrybucji

Polega na podjęciu decyzji o doborze ogniw dystrybucji, ustaleniu struktury kanałów (zintegrowanie pionowe lub poziome), dostosowanie kanału do segmentu rynku docelowego, wyborze intensywności procesu dystrybucji.
1. Wybór struktury kanału (kanał konwencjonalny czy zintegrowany pionowo – administrowany, korporacyjny lub kontraktowy).
2. Dystrybucja: intensywna, selektywna bądź wyłączna. Po wyborze przez przedsiębiorstwo kanału market. przeprowadza się: dobór i selekcję pośredników, motywowanie uczestników kanału, motywowanie kanału.

O wyborze kanału dystrybucji decydują następujące czynniki:
- Cechy segmentu rynku: ilościowe, jakościowe, przestrzenne, czasowe, struktura nabywców.
- Cechy produktu: cena, jakość, marka, trwałość, sezonowość, substytucyjność.
- Cechy przedsiębiorstwa: kondycja finansowa, reputacja, poziom technologii, zaplecze logistyczne, własne kanały marketingowe oraz lokalizacja (odległość od rynków docelowych).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Cykl życia produktu - opracowanie
11 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Kształtowanie kanałów dystrybucji

Kształtowanie kanałów dystrybucji
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 84 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii