Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
metoda scenariuszowa | marka firmy | NBP | strategia Portera | rezerwa obowiązkowa | karty kredytowe | przykładowy plan marketinowy | rachunek wyników |

Macierz GE General Electric

Macierz GE nazywana jest też jako macierz atrakcyjności produktu i atrakcyjności sektora. Koncepcja GE powstała w latach 70' w przedsiębiorstwie General Elecric (GE) w kooperacji z firmą doradczą Mc Kinsey’a.

W tej analizie przeprowadza się ocenę przedsiębiorstwa ze względu na jego zasoby oraz czynniki zewnętrzne charakteryzujące otoczenie przedsiębiorstwa. Do czynników wewnętrznych należą m.in.: siła konkurencyjności przedsiębiorstwa w sektorze, a do czynników zewnętrznych – atrakcyjność sektora.    

Konstrukcja macierzy General Electric opiera się na dwóch zasadniczych założeniach:
1. przedsiębiorstwo powinno działać w sektorach bardziej atrakcyjnych, likwidować natomiast produkty z sektorów mniej atrakcyjnych.
2. przedsiębiorstwo powinno skoncentrować się na inwestowaniu w produkty o mocnej pozycji konkurencyjnej, z kolei wycofywać się z tych, których pozycja jest słaba.

Macież GE jest macieżą 9-polową. Oś odciętych, tzw. zmienna kontrolowana, nie jest określana jedynym czynnikiem lecz zmienną o kompleksowym charakterze. Jest nią pozycja konkurencyjna firmy. Oś rzędnych wyrażana jest również przez zmienną o złożonym charakterze, a mianowicie atrakcyjnością branży, w której przedsiębiorstwo  działa, zamiast jednowymiarowego wskaźnika wzrostu rynku jak jest to w przypadku macierzy Boston Consulting Group (BCG).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Metody analizy marketingowej (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Zarządzanie marketingowe - zagadnienia
19 stron(-y)
Zarządzanie marketingowe - opracowanie
20 stron(-y)
Plan marketingowy - produkcja kartek okolicznościowych i kalendarzy
46 stron(-y)
Plan marketingowy spółdzielni handlowej
25 stron(-y)
Analiza strategiczna przedsiębiortwa - prezentacja
27 stron(-y)
Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
14 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza strategiczna » Macierz GE General Electric

Macierz GE General Electric
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 115 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii