Macierz Profilu Działalności
Jest przykładem spojrzenia na portfel produktów z perspektywy konkurencja/produkt. Macierz ta ujmuje zależności między pozycją konkurencyjną produktu oraz jego fazą w cyklu życia.
W celu konstrukcji Macierzy Profilu Działalności trzeba określić obecną fazę w cyklu życia produktu oraz przewidzieć tempo 'starzenia się' tego produktu. Należy więc odpowiedzieć na pytanie, w przeciągu jakiego czasu produkt przejdzie do następnego etapu w swoim cyklu życia oraz kiedy przypuszczalnie zakończy ten cykl. Jest to równoznaczne z określeniem horyzontu czasowego strategii badanego produktu.
Analiza Macierzy Profilu Działalności służy również odpowiedzi na pytanie, czy dany produkt może być repozycjonowany w przeciągu cyklu życia, aby wzmocnić swoją pozycję konkurencyjną w każdej z faz?
Oś pionowa (wymiar konkurencji) - pozycja konkurencyjna, wskazuje na pozycję poszczególnych produktów firmy względem produktów firm konkurencyjnych.
Oś pozioma (wymiar produktu/czasu) - wskazuje na aktualną fazę w cyklu życia produktu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (39 stron A4)
4. (17 stron A4)
5. (25 stron A4)
6. (77 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (20 stron A4)
9. (26 stron A4)
10. (20 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.6 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.8 stron)
7. (1.7 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.6 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Macierz Profilu Działalności
Macierz Profilu Działalności
Ocena: 9.7 / 10 Liczba głosów: 127 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|