Marketing międzynarodowy
Obejmuje znacznie więcej problemów, niż tylko eksport. Prowadząc eksport firma sprzedaje swoje towary poza granicami kraju. Marketing międzynarodowy może agregować firmę w następujące rodzaje działań:
- produkcję za granicą,
- posiadanie zagranicznej filii,
- joint venture lub alians strategiczny z inną, np. zagraniczną firmą,
- produkcję lub dystrybucję własnych towarów i usług na licencji lub w ramach umowy franchisingowej.
Najbardziej rozwiniętą formą marketingu międzynarodowego jest marketing globalny, w którym firma kontroluje oraz integruje szereg programów marketingowych w jeden globalny program. Chodzi o uzyskanie efektu synergicznego w ramach prowadzonej działalności, uwzględniając różnice w zakresie:
- kursów walut,
- stawek podatkowych,
- kosztów siły roboczej,
- poziomu kwalifikacji,
- dostępności surowców,
- ograniczeń handlu,
- wartości preferencji i kultur konsumentów,
- konkurencyjności na rynku, itp.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (29 stron A4)
2. (29 stron A4)
3. (8 stron A4)
4. (21 stron A4)
5. (12 stron A4)
6. (30 stron A4)
7. (3 stron A4)
8. (20 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (24 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.9 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.9 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Marketing międzynarodowy
Marketing międzynarodowy
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 192 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|