Potrzeba opracowania strategii
Strategia potrzebna jest w celu:
- Ustalenia kierunku rozwoju organizacji,
- Określenia sposobu uzyskania konkurencyjności na rynku,
- Określenia sposobu wykorzystania średnio- i długoterminowych trendów np. w branży rolno-spożywczej,
- Stworzenie podstaw przyszłego sukcesu firmy poprzez wyznaczenie określonych celów oraz środków ich realizacji.
Poza odpowiedzią na pytanie, na jakim rynku i segmentach firma będzie prowadzić działalność, trzeba także sprecyzować sposób, w jaki będzie ona konkurować. Dla wielu polskich firm konkurencyjność cenowa może być również dobrą strategią, aczkolwiek równie dobre będą strategia dyferencji lub koncentracji na określonej niszy rynkowej ze specjalistycznymi produktami żywnościowymi.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (5 stron A4)
2. (9 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (24 stron A4)
5. (5 stron A4)
6. (15 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (13 stron A4)
9. (24 stron A4)
10. (10 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.8 stron)
2. (0.2 stron)
3. (1.2 stron)
4. (1 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.9 stron)
7. (0.9 stron)
8. (0.8 stron)
9. (1 stron)
10. (1.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Potrzeba opracowania strategii
Potrzeba opracowania strategii
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 208 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|