Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
historia gospodarcza | marketing w handlu | zarządzanie przez wyjątki | płynność finansowa | strategia konkurencji Portera | transformacja systemowa w Posce | elastyczność popytu | delegowanie uprawnień |

Potrzeba uznania

Potrzeba uznania (lub potrzeba szacunku, z ang. need for recognition) to jedna z podstawowych potrzeb ludzkich, polegająca na pragnieniu uzyskania akceptacji, szacunku i uznania ze strony innych ludzi. Ludzie, którzy odczuwają tę potrzebę, starają się być doceniani za swoje osiągnięcia, umiejętności, wiedzę lub zachowanie.

Potrzeba uznania ma silny wpływ na zachowanie ludzi, ich motywację i samopoczucie. Ludzie, którzy odczuwają brak uznania, mogą czuć się niezadowoleni z siebie, niepewni i niezrozumiani przez innych. Z kolei, gdy czują się docenieni i uznani, mogą czuć się lepiej z siebie, bardziej zmotywowani do działania i bardziej skłonni do współpracy z innymi.

Potrzeba uznania może mieć różną formę i pojawiać się w różnych obszarach życia. Na przykład: niektórzy ludzie pragną uznania za swoje osiągnięcia zawodowe, inni za swoje talenty artystyczne lub sportowe, a jeszcze inni za swoje relacje z innymi ludźmi.

Potrzeba uznania może być pozytywna lub negatywna w zależności od sposobu jej zaspokajania. Osoby, które czują się nieuznane, mogą próbować zaspokoić tę potrzebę poprzez pozytywne działania, takie jak rozwijanie swoich umiejętności lub pomaganie innym. Jednak, jeśli nie uda im się uzyskać uznania, mogą stać się frustrujące i źle wpłynąć na ich samopoczucie i zachowanie.

Potrzeba szacunku (lub uznania) jest jedną z podstawowych potrzeb ludzkich, która polega na pragnieniu uzyskania akceptacji, szacunku i uznania ze strony innych ludzi. Ma to silny wpływ na zachowanie ludzi, ich motywację i samopoczucie i może mieć różną formę i pojawiać się w różnych obszarach życia.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Proces motywowania - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Człowiek przedsiębiorczy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Hierarchia potrzeb według Maslowa - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Potrzeby ludzkie i ich zaspokajanie - referat (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Teorie motywacji
15 stron(-y)
Psychologia zarządzania - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
24 stron(-y)
Motywacja do pracy
11 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Teorie motywacji (15 stron A4)
2. Psychologia zarządzania - referat (24 stron A4)
3. Motywacja do pracy (11 stron A4)
4. Program skutecznego motywowania (26 stron A4)
5. Omówienie podstawowych zagadnień z mikroekonomii (20 stron A4)
6. Zagadnienia na egzamin z marketingu (24 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Teoria hierarchii potrzeb wg Abrahama Maslowa (0.9 stron)
2. Hierarchia potrzeb Maslowa (0.8 stron)
3. Cechy potrzeb (1 stron)
4. Potrzeby człowieka wg A. Maslowa (0.4 stron)
5. Koncepcja Karen Horney (1 stron)
6. Teorie treści (0.9 stron)
7. Cechy przedsiębiorcy (0.2 stron)
8. Teoria Fredericka Herzberga (0.8 stron)
9. Potrzeba przynależności (0.2 stron)
10. Koncepcja Ericha Fromma (0.8 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Psychologia » Potrzeba uznania

Potrzeba uznania
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 215 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii