Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
krzywa podaży | marka firmy | wskaźniki du Ponta | prace licencjackie z marketingu | rozliczenia gotówkowe | przykładowa analiza marketingowa | ocena pracowników | prywatyzacja pośrednia |

Poziomy strategii

W literaturze możemy spotkać różne podejścia do tego tematu. Jednym z bardziej popularnych są poziomy strategii wg Arthur'a Thompson'a:

1. Strategia na poziomie przedsiębiorstwa - kształtowana przez naczelne kierownictwo, dotyczy działań podejmowanych przez organizację jako całość.
2. Strategia na poziomie jednostki operacyjnej - służy sterowaniu interesami i operacjami określonej jednostki gospodarczej. Strategiczna jednostka gospodarcza (SJG) grupuje w ramach wielo-gałęziowego przedsiębiorstwa wszystkie rodzaje działalności gospodarczej, zmierzające do wytworzenia określonego wyrobu lub usług.
3. Strategia na poziomie funkcjonalnym - zarządzanie finansami, R&D, marketingiem na poziomie jednostki operacyjnej.

Nie mniej trafny jest podział poziomów strategii na: strategiczny, taktyczny i operacyjny. Każdy z poziomów ma swoje unikalne cechy i cele, które pomagają organizacjom w realizacji ich celów.

Poziom strategiczny - to najwyższy poziom strategii w organizacji, który odpowiada za kierowanie ogólną strategią organizacji oraz ustalanie celów długoterminowych. Celem strategicznym jest zazwyczaj zapewnienie przetrwania i rozwoju organizacji na rynku w dłuższym okresie czasu. Na tym poziomie podejmuje się decyzje strategiczne dotyczące m.in.: wizji, misji, wartości, polityki organizacyjnej, alokacji zasobów, strategii rynkowej, planów rozwoju, a także decyzji o fuzjach i przejęciach.

Poziom taktyczny - to poziom strategii, który odpowiada za realizację celów strategicznych poprzez podejmowanie decyzji taktycznych w ramach poszczególnych obszarów działalności organizacji. Celem taktycznym jest zazwyczaj optymalizacja działania organizacji w średnim okresie czasu. Na tym poziomie podejmuje się decyzje taktyczne dotyczące m.in.: procesów biznesowych, struktury organizacyjnej, relacji z klientami, marketingu, kierowania zasobami ludzkimi, a także decyzje o inwestycjach i finansach.

Poziom operacyjny - to najniższy poziom strategii, który odpowiada za realizację celów taktycznych poprzez podejmowanie decyzji operacyjnych w ramach poszczególnych działań organizacji. Celem operacyjnym jest zazwyczaj realizacja zadań operacyjnych na co dzień, które przyczyniają się do osiągnięcia celów taktycznych i strategicznych. Na tym poziomie podejmuje się decyzje operacyjne dotyczące m.in.: wykonywania zadań, produkcji, jakości, zapewnienia bezpieczeństwa, obsługi klienta i zarządzania zapasami.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Strategie rozwoju firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Budowa strategii marketingowej
8 stron(-y)
Marketing mix na przykładzie firmy Reckitt Benckiser (⭐bibliografia ⭐przypisy)
40 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)
Organizacja i zarządzanie - zagadnienia
9 stron(-y)
Polityka ceny w strategii marketingowej firmy (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Poziomy strategii

Poziomy strategii
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 178 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii