Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
manipulacja | przykładowa ankieta | dochody i wydatki budżetu państwa | cykl życia produktu | ekonometria | ocena zdolności kredytowej | analiza płynności finansowej | model CAPM |

Proces komunikowania się z klientem w agroturystyce

W procesie komunikacji interpersonalnej bardzo ważne jest pierwsze wrażenie. To pierwsze wrażenie pozostaje na długo i ma bardzo silny wpływ na zachowanie klienta w przyszłości. Powszechnie uważa się, że w kontakcie z klientem liczy się pierwsze kilkanaście sekund, pierwsze kilkanaście słów i pierwsze kilkanaście gestów.

Aby wywrzeć dobre wrażenie na kliencie należy pamiętać o własnym wyglądzie, powszechnie przyjętych zasadach dobrego zachowania, estetyce własnego otoczenia, które wyrażają kulturę osobistą i stosunek do klienta oraz własnej firmy. Bardzo istotnym elementem procesu komunikacji z klientem jest jasna i spójna komunikacja werbalna i niewerbalna oraz aktywne słuchanie.

Badania potwierdzają, że ostateczna interpretacja komunikatu zależy:
- w 7% od tego, co wyraża się słowami
- w 38% od tego, jak się mówi
- w 55% od tego, co przekazuje się przez 'język ciała'

W komunikacji niewerbalnej istotne są:
- Kontakt wzrokowy czyli  długość i kierunek patrzenia. Aby odczucia rozmówcy były pozytywne, spojrzenia powinny się spotykać  przez około 60 – 70% czasu trwania rozmowy. Aby sprawić wrażenie, że jesteśmy zainteresowani problemem klienta należy kierować spojrzenie na czoło , w okolicę między oczami.
- Mimika twarzy: zwłaszcza to, co mówią oczy, brwi i usta (miękkie, ciepłe spojrzenie, lekki uśmiech)
- Gestykulacja i postawa ciała (lekko pochylona do przodu sylwetka, uchylone, otwarte dłonie)
- Przestrzeń i odległość do rozmówcy: terytorium psychologiczne to strefa ok. 45 – 60 cm. Tej strefy nie należy przekraczać. Odległość biznesowa to ok. 1.5 – 3 m.
- Właściwości głosu i mowy: używanie wyrażeń para-językowych typu – aha, mm itp., ton głosu, tempo mówienia, akcentowanie i intonacja – mają podkreślać znaczenie przekazywanych treści.

Należy pamiętać, że przy obsłudze klientów w z jednej strony trzeba być świadomym jakie wrażenie wywiemy na kliencie, a z drugiej ostrożnie formułować oceny klienta zwracając uwagę na możliwe błędy w postrzeganiu.

Komunikacja werbalna:
Dobra i skuteczna komunikacja miedzy dwoma  osobami ma miejsce wtedy, gdy odbiorca zrozumiał nadawcę dokładnie tak, jak on zamierzał. Aby ta komunikacja przebiegała pomyślnie, należy dobrze interpretować intencje, myśli i uczucia  partnera oraz sprawdzać swoje zrozumienie. W tym celu należy:
- uważnie i aktywnie słuchać
- przekazywać jedną informację różnymi kanałami
- używać jasnego i precyzyjnego języka zrozumiałego dla klienta
- brać odpowiedzialność za informację używając komunikatów typu: ja, moim zdaniem
- dbać o zgodność komunikatu niewerbalnego z werbalnym
- okazywać entuzjazm i życzliwość
- prowadzić biznes w sposób rzetelny, odpowiedzialny i konsekwentny


Zobacz koniecznie: https://parkingiokecie.pl
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Komunikacja interpersonalna - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Komunikacja w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
CRM - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
28 stron(-y)
Komunikacja społeczna - referat (⭐bibliografia)
5 stron(-y)
Menedżer w roli lidera zmian (⭐bibliografia)
19 stron(-y)
CRM - Customer Relationship Management (⭐przypisy)
4 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Komunikacja społeczna - referat (5 stron A4)
2. Menedżer w roli lidera zmian (19 stron A4)
3. CRM - Customer Relationship Management (4 stron A4)
4. Hasła i slogany w manipulacji konsumentem (13 stron A4)
5. Logistyczna obsługa klienta (17 stron A4)
6. Proces dystrybucji (15 stron A4)
7. CRM - Customer Relationship Management (13 stron A4)
8. Sponsoring - referat (14 stron A4)
9. Kultura organizacyjna - referat (13 stron A4)
10. Rekrutacja (8 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Mechanizmy alokacji zasobów organizacyjnych (0.3 stron)
2. Segmentacja rynku wyborczego (0.5 stron)
3. Marketing partnerski (0.8 stron)
4. Marketing relacji (0.8 stron)
5. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi (0.5 stron)
6. Proces gospodarowania (0.1 stron)
7. Marketingowa strategia ceny w agroturystyce (1.2 stron)
8. Promotion-mix (0.2 stron)
9. Psycholingwistyka (0.2 stron)
10. Wady struktury funkcjonalnej (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Proces komunikowania się z klientem w agroturystyce

Proces komunikowania się z klientem w agroturystyce
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 78 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować