Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kultura organizacyjna | motywacja | strategie produktowe | konflikt w organizacji | logistyka dystrybucji | rozliczenia gotówkowe | analiza marketingowa | model ekonometryczny |

Produkt Cena Promocja Dystrybucja

Tak pokrótce można scharakteryzować składowe formuły 4P:

Produkt jest to towar wytworzony przez firmę i dostarczany na rynek. Ale nie handluje się samym  towarem, bo czymże różni się margaryna KAMA od margaryny RAMA? Głównymi elementami, które budują produkt są:

1. jakość
2. marka
3. opakowanie
4. gwarancja
5. ewentualne dodatkowe usługi np. związane z montażem itp.

Cena

Jej wielkość ustalana jest dla nabywcy, bo to on się na nią zgodzi lub nie. Im większe przeświadczenie o niepowtarzalności i konieczności posiadania produktu ma klient, tym wyższą cenę jest skłonny zapłacić.

Z ceną wiążą się również warunki transakcji. Za towar można płacić gotówką, ale stworzone są również inne udogodnienia, np.: zapłata kartą czy stosowanie sprzedaży ratalnej z różnym oprocentowaniem, bonifikaty, obniżki.

Dystrybucja

Dystrybucja to cała droga produktu od producenta do klienta, czyli: wybór odpowiednich dostawców, środków transportu, utworzenie sieci pośredników, którzy umożliwiają dotarcie do większej rzeszy nabywców, magazynowanie itp.

Wyróżnia się tutaj również logistykę marketingową, czyli rozwój technologii, kierowanie ludźmi, dobre układy z partnerami.

Promocja

Promocja to między innymi:
- reklama
- sprzedaż osobista
- sponsoring
- public relations
- merchandising
- akwizycja sprzedaży itp.

Są to działania, które pozwolą uzyskać dla produktu i firmy rozgłos, pewny stopień zainteresowania ofertą, czyli zwrócenie uwagi na istnienie towaru na rynku.
     
Reklama jest formą odpłatnego, bezosobowego oddziaływania bezpośrednio na zjawiska rynkowe, tj.: na motywy, postawy, sposób postępowania  nabywców.8 Celem reklamy jest pobudzenie , zainteresowanie utwierdzenie w pojęciu przez opisywanie i przedstawienie korzyści produktów, czyli nakłanianie do spowodowania działań zgodnych z zamierzeniem nadawcy trafnej decyzji w przypadku dokonania zakupu. Natomiast dla producenta jest jedną z możliwości wprowadzenia produktu na rynek.

Sprzedaż osobista pozwala na osobiste komunikowanie się podmiotu gospodarczego z rynkiem. Zadanie sprzedaży osobistej spoczywa na sprzedawcy, ajencie, dealerze itp. "Sprzedają" oni nasz towar poprzez odpowiednią postawę, zachowanie oraz argumenty, przygotowujące i skłaniające do podjęcia zakupu. Często trzeba ułatwić kupującemu podjęcie decyzji, pomóc poznać ofertę. Można powiedzieć, że taki sprzedawca buduje wizytówkę naszej firmy.

Sponsoring to patronowanie i finansowanie imprez sportowych i kulturalnych, seriali telewizyjnych oraz teleturnieju, fundowanie nagród itp. W sponsoringu chodzi o upowszechnienie wizerunku firmy i jej oferty, wywołanie skojarzeń imprez z firmą, czyli popularyzowanie firmy, jej znaku, marki itp.

Public relations to relacja przedsiębiorstwa z otoczeniem: dostawcami, odbiorcami, administracją terenową, pracownikami, bankami itp. Jej zadaniem jest pozyskanie ich przychylnej opinii. Public relations to również przedstawienie się w prasie, radiu, telewizji - przekazywanie informacji o przedsiębiorstwie, ofercie, cenach, warunkach, sprzedaży itp. Krótko mówiąc, jest to budowanie dobrych stosunków między przedsiębiorstwem a społeczeństwem (uczestnikami środowiska zewnętrznego) oraz dbanie o korzystne postrzeganie ze strony mediów.

Merchandising stosowany jest najczęściej w punktach sprzedaży detalicznej. Obejmuje on dekoracje okien wystawowych, specjalne rozmieszczenie produktów, rozdanie bezpłatnych próbek, testerów, upominków, wszelkie degustacje i demonstracji zastosowania produktów, a także oferowanie kuponów premiowych.

Akwizycja jest inaczej marketingową formą nacisku z pomocą środków masowego przekazu o dodatkowej motywacji materialnej i emocjonalnej  do zakupu danego produktu lub usługi w określonym czasie. Jest to tzw. promocja uzupełniająca i obejmuje: okresowe obniżki cen, premie, niespodzianki ukryte w opakowaniu, konkursy z nagrodami.

Marketing mix spełnia ważne zadanie dla powodzenia przedsiębiorstwa. W warunkach rynku konkurencyjnego, w którym klienci mogą swobodnie wybierać różne produkty, ich ceny oraz miejsce zakupu marketing mówi, iż potrzeby nabywców są na pierwszym miejscu. Marketing mix to oferta przedsiębiorstwa mająca na celu pozyskanie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Promocja jako narzędzie marketingu (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Marketing miasta
12 stron(-y)
Marketing mix na przykładzie firmy Reckitt Benckiser (⭐bibliografia ⭐przypisy)
40 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Marketing mix - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Planowanie w marketingu (0.7 stron)
2. Koncepcje 4P 4C 7P (0.4 stron)
3. Instrumenty marketingowe (0.2 stron)
4. Elementy marketingu-mix (0.6 stron)
5. Elementy marketingu mix (0.7 stron)
6. Działania marketingowe (0.3 stron)
7. Strategia marketingowa 4P wg McCarthyego (0.2 stron)
8. 7P - marketing mix w usługach (0.2 stron)
9. 4P (1 stron)
10. Insrumenty dystrybucji (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Produkt Cena Promocja Dystrybucja

Produkt Cena Promocja Dystrybucja
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 75 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować