Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
teorie motywacji | Customer Care | transport | testy z mikroekonomii | style kierowania | slogany reklamowe | pięć sił Portera | analiza makrootoczenia |

Promocja jako element strategii marketingowej


Promocja jest integralnym elementem strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Obejmuje ona zestaw środków, za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje informacje charakteryzujące produkt lub usługę, firma kształtuje potrzeby nabywców oraz pobudza i ukierunkowuje popyt. Polityka promocji – obok polityki produktu, cen i dystrybucji – jest jednym z narzędzi kierowania przez przedsiębiorstwo rynkiem, koordynacji popytu z podażą oraz walki konkurencyjnej.

Szczególnie istotna jest rola promocji jako instrumentu rywalizacji na rynku. Wiąże się ona z atrakcyjnością i siłą przebicia wykorzystywanych instrumentów promocji oraz zakłócenia programów promocyjnych konkurencji.

Promocja to oddziaływanie na odbiorców produktów danej firmy, polegające na przekazaniu im informacji, które mają w odpowiednim stopniu zwiększać wiedzę na temat towarów firmy i samej firmy w celu stworzenia dla niej preferencji na rynku. Jest to więc taki sposób komunikowania się firmy z otoczeniem, który w efekcie ma się przyczynić do zwiększenia popytu na jej towary.

Skuteczne zarządzanie marketingowe wymaga stosowania odpowiedniej strategii promocji , która pozwoli nabywcom zauważyć przedsiębiorstwo, zaakceptować je i uznać za korzystne źródło zakupu. Oznacza to wybory strategii, która umożliwia zdobycie przewagi nad konkurentami i umocnienie pozycji. Dobór takiej strategii obejmuje szereg środków, za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje o produkcie, usłudze lub firmie, kształtuje potrzeby nabywców oraz pobudza i ukierunkowuje popyt.

Zadaniem promocji jest przezwyciężenie oporów i uprzedzeń nabywców, które zmniejszają lub hamują popyt na towary i usługi, jak też kreowanie popytu na nowe produkty, budzące i zaspokajające nowe potrzeby. Aby zaistnieć i trwać z powodzeniem na rynku każde przedsiębiorstwo i każdy produkt wymagają promocji. Równocześnie, aby świadomie dokonywać wyboru produktów i usług, także nabywcy potrzebują informacji o ich  walorach, korzyściach jakie zapewnia ich użytkowanie.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Budowa strategii marketingowej
8 stron(-y)
Polityka ceny w strategii marketingowej firmy (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Promocja jako element strategii marketingowej

Promocja jako element strategii marketingowej
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 186 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować