Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Promocja produktu agrturystycznego

Należy pamiętać, że nawet najlepiej przygotowane usługi agroturystyczne nie znajdą nabywcy, jeśli informacja o nich nie trafi na rynek turystyczny. Dziś jednak nie wystarczy, by konsument wiedział o dostępności produktu, należy go przede wszystkim zachęcić i przekonać do jego zakupu. Takie oddziaływanie na rynek mające na celu sprzedaż produktu turystycznego nazywamy promocją. Podstawowym zadaniem promocji jest więc przekazanie informacji poprzez dotarcie z ofertą produktu turystycznego do potencjalnego klienta oraz pobudzenie go do odpowiedniego działania.

Podstawowymi celami promocji są m.in.:
- budzenie potrzeby poznania nowej oferty,
- przekonanie o szczególnych walorach tej oferty,
- zachęcanie do korzystania z oferty w określonym czasie i na określonych warunkach,
- podtrzymywanie popytu na produkt.

W działaniach promocyjnych można wykorzystywać następujące narzędzia:
- reklamę (ogłoszenia w środkach masowego przekazu, filmy, broszury, biuletyny, katalogi, plakaty, ulotki, wizytówki, informatory, szyldy itp.)
- promocję sprzedaży (konkursy, gry, premie, prezenty, targi, pokazy, wystawy, kupony, rabaty itp.)
- public relations (informacje dla prasy, przemówienia, seminaria, akcje dobroczynne, sponsoring, publikacje, relacje ze społecznościami lokalnymi itp.)
- sprzedaż osobistą (prezentacje oferty, spotkania handlowe, targi i pokazy handlowe itp.)

Promocją usług agroturystycznych może zająć się sam właściciel lub zlecić to profesjonalnym organizacjom i instytucjom, takim jak: centra informacji turystycznej, biura podróży, organizacje rolnicze, stowarzyszenia, związki turystyczne.

Powyższe informacje to za mało? Przeczytaj więc gotowe opracowania, prezentacje, wykłady oraz obszerne referaty z bibliografią i przypisami. Po pobraniu na dysk pliki możesz dowolnie edytować i drukować.

Oto przykłady:
Ilość stron
- Test z marketingu 8
- Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu 6
- Plan promocji wody mineralnej - projekt 8
- Promocja jako narzędzie marketingu 10
- Projekt strategii marketingowej firmy 13
- Promocja jako element marketingu 30
- Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych 16

Jesteś tutaj: ABC Ekonomii » Marketing » Promocja produktu agrturystycznego



Definicja: Promocja produktu agrturystycznego
Ocena: 9.1/10
Liczba głosów: 51

Zaloguj się, aby zagłosować