Promocja produktu agrturystycznego
Należy pamiętać, że nawet najlepiej przygotowane usługi agroturystyczne nie znajdą nabywcy, jeśli informacja o nich nie trafi na rynek turystyczny. Dziś jednak nie wystarczy, by konsument wiedział o dostępności produktu, należy go przede wszystkim zachęcić i przekonać do jego zakupu. Takie oddziaływanie na rynek mające na celu sprzedaż produktu turystycznego nazywamy promocją. Podstawowym zadaniem promocji jest więc przekazanie informacji poprzez dotarcie z ofertą produktu turystycznego do potencjalnego klienta oraz pobudzenie go do odpowiedniego działania.
Podstawowymi celami promocji są m.in.:
- budzenie potrzeby poznania nowej oferty,
- przekonanie o szczególnych walorach tej oferty,
- zachęcanie do korzystania z oferty w określonym czasie i na określonych warunkach,
- podtrzymywanie popytu na produkt.
W działaniach promocyjnych można wykorzystywać następujące narzędzia:
- reklamę (ogłoszenia w środkach masowego przekazu, filmy, broszury, biuletyny, katalogi, plakaty, ulotki, wizytówki, informatory, szyldy itp.)
- promocję sprzedaży (konkursy, gry, premie, prezenty, targi, pokazy, wystawy, kupony, rabaty itp.)
- public relations (informacje dla prasy, przemówienia, seminaria, akcje dobroczynne, sponsoring, publikacje, relacje ze społecznościami lokalnymi itp.)
- sprzedaż osobistą (prezentacje oferty, spotkania handlowe, targi i pokazy handlowe itp.)
Promocją usług agroturystycznych może zająć się sam właściciel lub zlecić to profesjonalnym organizacjom i instytucjom, takim jak: centra informacji turystycznej, biura podróży, organizacje rolnicze, stowarzyszenia, związki turystyczne.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (13 stron A4)
3. (30 stron A4)
4. (16 stron A4)
5. (10 stron A4)
6. (2 stron A4)
7. (21 stron A4)
8. (6 stron A4)
9. (37 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.7 stron)
5. (0.8 stron)
6. (0.7 stron)
7. (0.7 stron)
8. (0.9 stron)
9. (1 stron)
10. (1.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Promocja produktu agrturystycznego
Promocja produktu agrturystycznego
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 137 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|