Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
szczeble zarządzania | wskaźniki płynności finansowej | misja przedsiębiorstwa | badanie rynku | walka z bezrobociem | wykłady z zarządzania zasobami ludzkimi | prezentacje z bankowości | finansowanie przedsiębiorstwa |

Public relations a corporate identity

Wydaje się, iż ze względu na specyficzne cele działalności PR może być zintegrowana z CI w tej części jego strategii, która dotyczy ukształtowania nie tylko ujednoliconej i indywidualnej osobowości, ale osobowości zakładającej nastawienie na potrzeby, opinie i oczekiwania otoczenia. Dla ukształtowania pozytywnej osobowości (pozytywnej corporate identity) nie wystarczy umieszczenie na wszystkich filarach i środkach transportu hasła: nasza firma ma serce i gwarantuje Państwu pewną przyszłość, lecz potrzebne jest uwiarygodnienie tego w sposobie jej zaprezentowania potencjalnym nabywcom, w sposobie traktowania nabywców, którzy zgłaszają się z reklamacjami itp. Głosząc hasło, że opakowania firmy zawierają powiew nowoczesności i nie udowadniając, iż opakowanie spełnia wymagania nabywcy, który chce towar bezpiecznie dowieźć do domu, firma nastawia się na tworzenie zewnętrznych znaków, a nie stylu działania.

Corporate identity ma więc z PR wspólną nie tylko cechę wyjściową, tj. poleganie na komunikowaniu się z otoczeniem, lecz także budowanie zaufania na jedności słów i czynów oraz na posługiwaniu się – w oddziaływaniu na otoczenie – faktami, a nie wyłącznie wizualną estetyką. Zarówno PR, jak CI kontrolują wszystkie aktywności danej organizacji – całość organizacyjną i dopiero na tej podstawie zbudowane zaufanie otoczenia nadaje się do długookresowego wspierania zbytu w organizacjach gospodarczych lub do realizowania koncepcji wpływu na opinię publiczną we wszelkiego typu organizacjach.

Zarówno PR jak CI uwzględniają w swym oddziaływaniu szerokie otoczenie, nie zaś jego elitarne części (np. decydentów, przodowników poglądów czy innowatorów konsumpcyjnych), doceniają znaczenie  języka firmy, a więc także strategii środków przekazu, potrzebę ich selekcji i taktyki przy korzystaniu z nich.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Public relations - opracowanie
22 stron(-y)
Rola Public Relations w kreowaniu wizerunku firmy usługowej (⭐przypisy)
26 stron(-y)
Praca menedżera w public relations (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Sponsoring - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Czarny PR w kampaniach wyborczych - praca licencjacka (⭐bibliografia ⭐przypisy)
66 stron(-y)
Funkcje i rola marketingu politycznego w wyborach
19 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Public relations a corporate identity

Public relations a corporate identity
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 75 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii