| Strona główna | Prace wykłady i ściągi | Opracowania na CD | Wymiana - kody | Pomoc | Regulamin | Linki | Kontakt |




CD Student dla Ciebie
Referaty z ekonomii

Analiza finansowa
Analiza rynku
Analiza strategiczna i Swot
Badania marketingowe
Bankowość
Biznes plan
Ekonometria
Ekonomia matematyczna
Finanse międzynarodowe
Finanse przedsiębiorstwa
Finanse publiczne
Geografia ekonomiczna
Gospodarka
Handel zagraniczny
Historia gospodarcza
Historia myśli ekonomicznej
Integracja europejska
Inwestycje
Logistyka
Makroekonomia
Marketing
Marketing międzynarodowy
Matematyka finansowa
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
Mikroekonomia
Model ekonometryczny
Plan marketingowy
Podstawy zarządzania
Prawo gospodarcze
Psychologia
Rachunkowość finansowa
Rachunkowość zarządcza
Rynek kapitałowy
Socjologia
Statystyka
Ubezpieczenia i ryzyko
Zarządzanie jakością
Zarządzanie produkcją
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie zasobami ludzkimi

Wyszukiwarka serwisu

Możemy Ci w czymś pomóc?
Szukasz konkretnego tematu? Napisz do nas. Znadziemy opracowania dla Ciebie.

Dołącz do grupy czytelników biuletynu serwisu ABC Ekonomii, aby otrzymywać informacje o nowościach, nowych pracach, bonusach... więcej>>


Poradnik Jak krok po kroku napisać pracę magisterską



Najnowsze w słowniku:
- Marketingowa strategia ceny w agroturystyce
- Reklama usług agroturystycznych
- Produktu agrturystycznego
- Image (wizerunek) firmy - pojęcie i istota
- System gromadzenia informacji o rynku
- Istota i znaczenie marketingu usług


Zagadnienie należy do kategorii:


Reklama usług agroturystycznych




Reklama usług agroturystycznych - Jak już wcześniej wspomniano dotarcie z informacją do potencjalnego klienta jest bardzo istotnym elementem działań marketingowych każdej firmy. W agroturystyce najczęściej wykorzystywanym i najlepiej znanym elementem promocji jest reklama.

Można wykorzystać następujące formy reklamowania oferty turystycznej:
- Katalogi - jest to najskuteczniejsza forma reklamy w turystyce. Wydawane są one przez stowarzyszenia, biura podróży, władze centralne i lokalne.
- Foldery i ulotki mają charakter podobny do katalogów, ale zawierają ofertę od jednego do kilkunastu gospodarstw. Wydawane są z reguły indywidualnie lub przez lokalne stowarzyszenia.
- Widokówki i wizytówki ze zdjęciem lub rysunkiem gospodarstwa, adresem i krótkim opisem reklamowym jego walorów wypoczynkowych.
- Mapy i przewodniki regionalne. Można w nich umieścić oferty urlopu na wsi. Najczęściej wydawane są przez gminy lub stowarzyszenia gmin.
- Ogłoszenia prasowe - indywidualne lub wspólne dla kilku lub większej liczby gospodarstw.
- Ogłoszenia w radiu i telewizji.
- Zgłoszenie do biura podróży, które samo decyduje o najskuteczniejszej formie reklamy.
- Uczestnictwo w targach z przygotowanymi uprzednio materiałami reklamowymi i opracowaną koncepcją promocji.
- Tablice przy drodze.
- Specjalnie oznakowana brama wjazdowa.
- Strona informacyjna w sieci internetowej.

Reklamy muszą być łatwe w odbiorze i atrakcyjne, a także powinny pozostawać w oczywistym związku z produktem. Nie jest rozsądnym pokazywać inny obraz produktu, niż jest on w rzeczywistości, gdyż klienci mogą poczuć się rozczarowani.

Należy ponadto pamiętać o starannym dobraniu środków przekazu informacji w zależności od grupy docelowej. W istocie przecież nie chodzi o to, aby przyciągnąć uwagę wszystkich lecz tylko potencjalnych klientów. Można korzystać z różnych rodzajów materiałów promocyjnych, ale trzeba przeprowadzić wśród nich selekcję opartą o kryterium efektywności. Łatwo jest wydać pieniądze na to, co nie przyczyni się do pozyskania ani jednego nowego klienta. Warto także wcześniej zadać sobie trudu i dowiedzieć się gdzie i w jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów, gdyż pieniądze są zmarnowane jeżeli materiały nie trafiają we właściwe miejsca.

Warto pamiętać, iż aby reklama była skuteczna, nie można poprzestać na wybraniu jednej tylko formy. Najbardziej zadowalające efekty daje odpowiednio dobrana do charakteru odbiorców mieszanka kilku spośród wymienionych elementów.

Przygotowanie informacji o usługach agroturystycznych musi być dobrze przemyślane i opracowane tak, aby klient dostrzegł korzyści płynące z zakupu określonej usługi. Przygotowując materiał reklamowy należy pamiętać o tym, iż pewne informacje należy wyeksponować, inne zaś można pominąć, aby uniknąć chaosu wynikającego ze zbyt dużej ilości tekstu. Warto jednak podać:
- położenie gospodarstwa (we wsi, w zabudowie zwartej, samotnie, teren górski, nadmorski, wysokość nad poziomem morza itp.);
- typ gospodarstwa rolnego (dominująca produkcja rolna, uprawa roli, hodowla, łąki, las, stawy itp.) i jego powierzchnia;
- rodzaj zakwaterowania (pokoje, mieszkanie, domek letniskowy, łącznie z danymi o liczbie łóżek, pokoju wypoczynkowym, kuchni wspólnej czy oddzielnej, garażu lub parkingu, widoku z okien itp.)
- zwierzęta w gospodarstwie (wszystkie, łącznie z psami, kotami, królikami, końmi  itp.)
- urządzenia dostępne dla gości (sauna, solarium, basen, rowery, bryczka, stół tenisowy, meble ogrodowe, grill, plac zabaw, kominek, telewizor, urządzenia dla osób niepełnosprawnych itp.)
- odległości (przystanek autobusowy lub kolejowy, plaża, wędkowanie, jazda konna, zakupy, restauracja, lekarz, kort tenisowy, wyciąg narciarski, skansen, muzeum itp.)
- ceny łącznie ze zniżkami (noclegów, wyżywienia, usług dodatkowych)
- okres otwarcia obiektu dla gości (cały rok, sezon - które miesiące)
- możliwość przyjazdu ze zwierzętami domowymi, które będą przebywać w pokojach gościnnych;
- możliwość uczestniczenia w pracach gospodarskich lub obserwowania ich;
- znajomość języków obcych (w ofertach dla gości zagranicznych).

Należy bezwzględnie przestrzegać zasady, iż w każdym materiale reklamowym powinny znaleźć się tylko dokładne i prawdziwe informacje odnośnie oferty. Nierzetelność może przynieść skutek zdecydowanie odwrotny, a przecież powszechnie wiadomo, iż najlepszą i najtańszą formą promocji jest zadowolony klient. Zadowoleni goście polecają obiekt znajomym, rodzinie, przyjaciołom i w ten sposób przyczyniają się do jego rozreklamowania.

Reklama usług agroturystycznych - zobacz gotowe referaty i opracowania dla studentów - na ten i setki innych tematów. Już za 5 minut możesz mieć je na dysku swojego komputera:

Ilość stron
- Marketing przemysłowy - opracowanie 26
- Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych 10
- Biznes plan biura rachunkowego 20
- Bankowość elektroniczna 12
- Reklama - referat 14
- Psychologia reklamy - referat 30
- Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego 20


Najpopularniejsze

1. Analiza finansowa przedsiębiorstwa
2. Ściąga z mikroekonomii - definicje wykresy i wzory
3. Analiza finansowa przedsiębiorstwa usługowego
4. Analiza strategiczna spółki z branży hotelarskiej
5. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wielobranżowego
6. Podstawy zarządzania strategicznego
7. Zestaw zagadnień na egzamin z mikroekonomii
8. Plan marketingowy dla Zakładu Cukierniczego Wawel
9. Analiza marketingowa producenta kostki brukowej
10. Model ekonometryczny - aktywność zawodowa

Nowe pliki

1. Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
2. Promocja jako element marketingu
3. Nowe produkty bankowe - referat
4. Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji
5. Style kierowania - opracowanie
6. Style kierowania - referat
7. Inwestycje - wzory i przykładowe zdania z rozwiązaniami
8. Ewolucja poglądów na temat wpływu deficytu budżetowego na rozwój i stabilizację gospodarki
9. Makrootoczenie przedsiębiorstwa (organizacji) i jego elementy
10. Sponsoring - referat


Definicja: Reklama usług agroturystycznych
Ocena: 10/10
Liczba głosów: 1

Zaloguj się, aby zagłosować
© ABC Ekonomii - ABC Ekonomii | Mapa