Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
potrzeby człowieka | strategia Portera | marka | system motywacji | krzywa Phillipsa | AIDA | emocje | badania ankietowe |

Rodzaje (strategie) dystrybucji


Istnieją trzy strategie dystrybucji: strategia dystrybucji intensywnej, strategia dystrybucji selektywnej i strategia dystrybucji wyłącznej.

- Strategia dystrybucji intensywnej polega na oferowaniu produktu w jak największej liczbie punktów sprzedaży. Ten rodzaj strategii dystrybucji stosowany jest w wypadku produktów często kupowanych przez klientów (nabiał, pieczywo, gazety, bilety komunikacji miejskiej, itp.), którym zależy na tym aby ograniczyć czas przeznaczony na te zakupy. Punkty sprzedaży oferujące te produkty powinny być zawsze 'pod ręką'.
- Strategia dystrybucji selektywnej występuje, wówczas gdy określony produkt jest oferowany w ograniczonej liczbie miejsc. Strategia ta dotyczy tych towarów, do których sprzedaży muszą być stworzone odpowiednie warunki (np. meble, sprzęt gospodarstwa domowego, itp.). nabywca w związku z zakupem produktów jest gotów poświęcić więcej czasu, aby dokonać satysfakcjonującego go wyboru.

- Strategia dystrybucji wyłącznej ma miejsce, wówczas gdy na określonym terytorium sprzedaż jest prowadzona tylko przez jednego sprzedawcę. Jest ona stosowana w odniesieniu do tych produktów, które są rzadko nabywane przez klientów ( np. samochody). Dystrybucja wyłączna charakteryzuje się ścisłą współpracą pomiędzy uczestnikami kanału dystrybucji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Ściąga z marketingu
2 stron(-y)
Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości
16 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Strategie rozwoju firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Rodzaje (strategie) dystrybucji

Rodzaje (strategie) dystrybucji
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 69 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować