Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Rodzaje dystrybucji

Kształtowanie strategii dystrybucji obejmuje także decyzje o jej intensywności. Może to być:

- Dystrybucja intensywna polegająca na oferowaniu produktów w maksymalnie dużej liczbie punktów sprzedaży. Dystrybucja intensywna jest powszechnie stosowana na rynku produktów częstego zakupu, których nabywcy oczekują powszechnej dostępności do produktów i skrócenia czasu i wysiłku związanego z zakupem. Oznacza stosowanie długich i szerokich kanałów dystrybucji. Przykładem dystrybucji intensywnej jest sprzedaż napojów Coca Coli lub gumy do żucia, oferowanych wszędzie tam, gdzie jest to tylko możliwe (w różnych sklepach, kioskach z prasą, barach, na stacjach benzynowych, w automatach sprzedażowych, handlu obwoźnym).

- Dystrybucja selektywna polegająca na oferowaniu produktów przez ograniczoną liczbę pośredników dobranych w sposób celowy. Dystrybucja selektywna występuje na rynku produktów okresowego zakupu, których nabywcy poszukują dodatkowych informacji o produkcie, korzystają z usług dodatkowych, a ich decyzje zakupowe są podejmowane w dłuższym czasie (np. meble, sprzęt gospodarstwa domowego, itp.). Dystrybucja selektywna może być efektem autonomicznej decyzji producenta lub też konsekwencją odmowy sprzedaży oferowanego produktu przez pewną grupę pośredników.

- Dystrybucja wyłączna nazywana też ekskluzywną, polegająca na przyznaniu wybranemu podmiotowi na ściśle określonym rynku wyłącznego prawa do sprzedaży produktów danej marki lub firmy. Podmiot ten zobowiązuje się jednocześnie do niesprzedawania w swoim sklepie/hurtowni (lub sieci sklepów/hurtowni) produktów konkurencyjnych. Dystrybucja wyłączna jest stosowana głównie na rynku produktów rzadkiego zakupu, często luksusowych, specjalnych i unikalnych. Jest odpowiednikiem stosowania krótkich i wąskich kanałów dystrybucji (np. luksusowe samochody, indywidualnie projektowana odzież).

Powyższe informacje to za mało? Przeczytaj więc gotowe opracowania, prezentacje, wykłady oraz obszerne referaty z bibliografią i przypisami. Po pobraniu na dysk pliki możesz dowolnie edytować i drukować.

Oto przykłady:
Ilość stron
- Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji 5
- Proces dystrybucji 15
- Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec 9
- Ściąga z marketingu 2
- Łańcuchy logistyczne w przedsiębiorstwie 14
- Wykłady z marketingu międzynarodowego 29
- Ściąga z logistyki 5

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Rodzaje dystrybucji

Definicja: Rodzaje dystrybucji
Ocena: 9.1/10
Liczba głosów: 4

Zaloguj się, aby zagłosować

Nowe artykuły o biznesie: Krach na giełdzie w 1997 roku a kryzys gospodarczy | Krach na giełdzie w 1987 roku a kryzys gospodarczy | Mechanizm transakcji giełdowych w USA (938)