Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
analiza czynnikowa | marketing bezpośredni | analiza mikroekonomiczna | wykłady z logistyki | strategia firmy | monetaryzm | komunikacja interpersonalna | wykłady z geografii gospodarczej |

Rodzaje dystrybucji

Kształtowanie strategii dystrybucji obejmuje także decyzje o jej intensywności. Może to być:

- Dystrybucja intensywna polegająca na oferowaniu produktów w maksymalnie dużej liczbie punktów sprzedaży. Dystrybucja intensywna jest powszechnie stosowana na rynku produktów częstego zakupu, których nabywcy oczekują powszechnej dostępności do produktów i skrócenia czasu i wysiłku związanego z zakupem. Oznacza stosowanie długich i szerokich kanałów dystrybucji. Przykładem dystrybucji intensywnej jest sprzedaż napojów Coca Coli lub gumy do żucia, oferowanych wszędzie tam, gdzie jest to tylko możliwe (w różnych sklepach, kioskach z prasą, barach, na stacjach benzynowych, w automatach sprzedażowych, handlu obwoźnym).

- Dystrybucja selektywna polegająca na oferowaniu produktów przez ograniczoną liczbę pośredników dobranych w sposób celowy. Dystrybucja selektywna występuje na rynku produktów okresowego zakupu, których nabywcy poszukują dodatkowych informacji o produkcie, korzystają z usług dodatkowych, a ich decyzje zakupowe są podejmowane w dłuższym czasie (np. meble, sprzęt gospodarstwa domowego, itp.). Dystrybucja selektywna może być efektem autonomicznej decyzji producenta lub też konsekwencją odmowy sprzedaży oferowanego produktu przez pewną grupę pośredników.

- Dystrybucja wyłączna nazywana też ekskluzywną, polegająca na przyznaniu wybranemu podmiotowi na ściśle określonym rynku wyłącznego prawa do sprzedaży produktów danej marki lub firmy. Podmiot ten zobowiązuje się jednocześnie do niesprzedawania w swoim sklepie/hurtowni (lub sieci sklepów/hurtowni) produktów konkurencyjnych. Dystrybucja wyłączna jest stosowana głównie na rynku produktów rzadkiego zakupu, często luksusowych, specjalnych i unikalnych. Jest odpowiednikiem stosowania krótkich i wąskich kanałów dystrybucji (np. luksusowe samochody, indywidualnie projektowana odzież).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Ściąga z marketingu
2 stron(-y)
Łańcuchy logistyczne w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Wykłady z marketingu międzynarodowego
29 stron(-y)
Ściąga z logistyki
5 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Rodzaje dystrybucji

Rodzaje dystrybucji
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 61 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii