Składowe strategii przedsiębiorstwa
Każde dobrze zarządzane przedsiębiorstwo działa wg ściśle określonej strategii. Każda strategia składa się z kilku elementów.
Strategia – dobrze pomyślana strategia obejmuje cztery podstawowe obszary – zasięg, dystrybucję zasobów, wyróżniającą kompetencję i synergię.
Zasięg – określa na jakich rynkach organizacja będzie konkurować.
Np. DAEWOO – ogarnęło wiele rynków, główny z którym kojarzymy tę organizację to samochodowy, ale firma wkroczyła na rynek AGD, RTV, a w końcu na rynek ubezpieczeń. Strategia firmy odnosi się do wszystkich rynków, traktowanych jako jeden zbiór – zasięg.
Dystrybucja zasobów – sposób, w jaki organizacja rozdziela swe zasoby pomiędzy różne zastosowania. 4 rodzaje zasobów wykorzystywanych przez organizacje, czerpanych z otoczenia organizacji to: zasoby ludzkie, pieniężne, rzeczowe i informacyjne.
Wyróżniająca kompetencja – określenie w strategii firmy dziedziny lub dziedzin, w których firma ma szczególne kompetencje, dające jej przewagę nad konkurencją. To, co organizacja robi szczególnie dobrze. Biorąc pod uwagę DAEWOO, taką dziedziną jest motoryzacja, nie wiadomo tylko, jak długo jeszcze?
Synergia – odnosi się do sposobu, w jaki różne obszary działalności firmy uzupełniają się lub wspomagają inne dziedziny. Nie zmieniając przykładu w DAEWOO, taką synergię można zaobserwować między dziedziną motoryzacji i ubezpieczeń.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (8 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (5 stron A4)
7. (9 stron A4)
8. (11 stron A4)
9. (29 stron A4)
10. (3 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.6 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.7 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.9 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.8 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Składowe strategii przedsiębiorstwa
Składowe strategii przedsiębiorstwa
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 95 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|