Wyszukiwarka serwisu

Specyfika usług medycznych

Rozpoczynając planowanie działań marketingowych w placówkach służby zdrowia należy wziąć pod uwagę specyfikę usług medycznych i jej wpływ na przedmiot projektowania.

Wśród najbardziej specyficznych cech usługi medycznej, które mają wpływ na kształtowanie działań marketingowych wymienić można:
- Złożony pod względem psychologicznym proces, który odbywa się na 'oczach klientów'
- Towarzyszący pacjentom stres
- Usługa medyczna wymaga stałej interakcji lekarza z pacjentem, w związku z czym postawa lekarza wobec chorego ma zasadnicze znaczenie w kreowaniu wizerunku placówki
- Świadczenie usług medycznych opiera się na fachowej wiedzy. Pacjent nie wie, do czego służą skomplikowane narzędzia, nie rozumie nazw wymienianych przez lekarza, dlatego też potęguje to konieczność budowania zaufania do lekarza i placówki
- Oddanie się w ręce lekarza przez pacjenta oznacza zrozumienie jego potrzeb. Oczekuje wyjaśnień, komunikacji. Lekarz wykonuje więc nie tylko właściwa usługę medyczną, wymaga się od niego również dobrej komunikacji z pacjentem i poświęcenia mu możliwie dużej uwagi
- Lekarze nie zawsze mogą w pełni usatysfakcjonować swoich klientów.
- Lekarze maja małą możliwość różnicowania oferowanych przez siebie usług. Ta specyfika pozwala na oddziaływanie na percepcję pacjentów za pomocą np. skomplikowanych  nazw zabiegów
- Jakość usługi medycznej nie zawsze zależy od samego lekarza, ale również od pacjenta
- Pacjenci w zasadzie nie oceniają  jakości technicznej świadczonej usługi

Zobacz inne referaty, opracowania i wykłady na temat Specyfika usług medycznych. Po pobraniu na dysk możesz je dowolnie edytować i drukować.

Ilość stron
- Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych 10
- Marketing przemysłowy - opracowanie 26
- Bankowość elektroniczna 12
- Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego 20
- Uwarunkowania marketingu przemysłowego 14
- Zagadnienia na egzamin z marketingu 24
- Etyka w biznesie - opracowanie 10

Jesteś tutaj: ABC Ekonomii » Plan marketingowy » Specyfika usług medycznych



Definicja: Promocja produktu agrturystycznego
Ocena: 9.8/10
Liczba głosów: 111

Zaloguj się, aby zagłosować