Strategia marki indywidualnej - wady i zalety
To:
Zalety:
- można różnicować ofertę produktów pod względem określonych cech
- ryzyko podejmowanych działań rozkłada się proporcjonalnie na wszystkie posiadane marki
- duża elastyczność w kształtowaniu portfela produktów i portfela marek
- w zależność od potrzeb można sprzedać/kupić wykreowana wcześniej markę
- wszystkie marki jednego producenta zajmują więcej miejsca na półce sklepowej; są bardziej widoczne i ograniczają miejsce dla marek konkurencyjnych
Wady:
- wysokie koszty promocji, każda marka wymaga oddzielnej promocji
- dla każdej marki trzeba zbudować oddzielną strategię
- im więcej marek, tym więcej brand menedżerów; mogą wystąpić trudności w ustalaniu priorytetów, podziału budżetu etc.
- Wprowadzanie na rynek nowej kategorii produktów wymaga stworzenia nowej marki, nabywcy często nie akceptują nowej marki, dużo nazw jest zastrzeżonych
- Może wystąpić wewnętrzna konkurencja (kanibalizm)
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (72 stron A4)
2. (12 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (27 stron A4)
5. (7 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (58 stron A4)
8. (82 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (10 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.6 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.2 stron)
5. (1.2 stron)
6. (0.6 stron)
7. (1 stron)
8. (1.2 stron)
9. (1 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia marki indywidualnej - wady i zalety
Strategia marki indywidualnej - wady i zalety
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 158 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|