Strategia marki rodzinnej - wady i zalety
To:
Zalety:
- silna pozycja marki, tworzy ją wiele produktów na wielu rynkach
- stosunkowo łatwo można wprowadzić na rynek nowe produkty, nabywcy znając markę szybciej je zaakceptują (tzw. 'efekt halo')
- znacznie niższe koszty promocji
- brak ryzyka odrzucenia marki, nie trzeba jej tworzyć
- łatwość zarządzania jedną marką, jej siłę z reguły buduje się cały czas na tych samych wartościach (np. Volvo- bezpieczeństwo), wszyscy pracownicy pracują na dobro jednej marki
Wady:
- nie można oferować produktów o zróżnicowanych cechach (np. jakość, cena)
- trudno sprzedawać produkty tej samej marki na różniących się segmentach rynku; nie wiadomo, kto powinien się z daną marką identyfikować
- konsekwencja porażki jednego produktu jest spadek zaufania do pozostałych produktów tej marki
- przy zbyt dużej dywersyfikacji może dojść do tzw. Rozmycia marki
- pośrednik może przeznaczyć mniej miejsca na półce dla jednego producenta, gdyż dąży do tego, aby oferować nabywcom jak najwięcej marek
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (72 stron A4)
2. (12 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (27 stron A4)
5. (7 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (58 stron A4)
9. (82 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (1.1 stron)
3. (0.2 stron)
4. (1 stron)
5. (1.2 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.3 stron)
8. (1 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia marki rodzinnej - wady i zalety
Strategia marki rodzinnej - wady i zalety
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 148 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|