Strategia produktu
Oferując na rynku różne produkty przedsiębiorstwa zmuszone są do podejmowania wielu decyzji i działań z tym związanych. Zestaw tych decyzji i działań nosi nazwę strategii produktu.
Strategia produktu to długotrwała koncepcja działań dotyczących produktu.
Strategia produktu jest elementem strategii marketingowej. Jest więc ściśle powiązana ze strategiami dotyczącymi innych narzędzi marketingowych, a także strategiami związanymi z wyborem rynku docelowego.
To właśnie wybór rynku docelowego oraz przyjęte założenia o sposobach działania na rynku są początkiem procesu budowania strategii produktu. Zaczyna się ona jeszcze przed zaistnieniem produktu, na etapie jego projektowania, trwa przez cały czas jego funkcjonowania na rynku, a kończy się dopiero z chwilą zniknięcia produktu z rynku.
Elementy strategii produktu obejmują:
- tworzenie produktu właściwego, obejmującego zestaw cech charakteryzujących produkt i jego użyteczność dla nabywcy
- tworzenie wyposażenia produktu, czyli marki, opakowania, oznakowania, cech jakościowych, systemu gwarancji i usług posprzedażowych
- kształtowanie struktury asortymentowej produktu, czyli określenie szerokości i głębokości asortymentu
- działania w różnych okresach trwania produktu na rynku (tzw. cykl życia produktu)
- wprowadzanie nowego produktu na rynek
- zarządzanie produktem w zależności od jego pozycji na rynku
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (2 stron)
2. (21 stron)
3. (11 stron)
4. (2 stron)
5. (29 stron)
6. (18 stron)
7. (8 stron)
8. (36 stron)
9. (46 stron)
10. (20 stron)
|
Nowości w krótkich Definicjach |
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia produktu
Strategia produktu
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 5 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|