Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Strategia produktu

Oferując na rynku różne produkty przedsiębiorstwa zmuszone są do podejmowania wielu decyzji i działań z tym związanych. Zestaw tych decyzji i działań nosi nazwę strategii produktu.

Strategia produktu to długotrwała koncepcja działań dotyczących produktu.

Strategia produktu jest elementem strategii marketingowej. Jest więc ściśle powiązana ze strategiami dotyczącymi innych narzędzi marketingowych, a także strategiami związanymi z wyborem rynku docelowego.

To właśnie wybór rynku docelowego oraz przyjęte założenia o sposobach działania na rynku są początkiem procesu budowania strategii produktu. Zaczyna się ona jeszcze przed zaistnieniem produktu, na etapie jego projektowania, trwa przez cały czas jego funkcjonowania na rynku, a kończy się dopiero z chwilą zniknięcia produktu z rynku.

Elementy strategii produktu obejmują:
- tworzenie produktu właściwego, obejmującego zestaw cech charakteryzujących produkt i jego użyteczność dla nabywcy
- tworzenie wyposażenia produktu, czyli marki, opakowania, oznakowania, cech jakościowych, systemu gwarancji i usług posprzedażowych
- kształtowanie struktury asortymentowej produktu, czyli określenie szerokości i głębokości asortymentu
- działania w różnych okresach trwania produktu na rynku (tzw. cykl życia produktu)
- wprowadzanie nowego produktu na rynek
- zarządzanie produktem w zależności od jego pozycji na rynku

Powyższe informacje to za mało? Przeczytaj więc gotowe opracowania, prezentacje, wykłady oraz obszerne referaty z bibliografią i przypisami. Po pobraniu na dysk pliki możesz dowolnie edytować i drukować.

Oto przykłady:
Ilość stron
- Projekt strategii marketingowej firmy 13
- Studium przypadku IBM 5
- Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych 16
- Atrybuty produktu 9
- Ściąga z marketingu 2 2
- Budowanie marki produktu 21
- Istota segmentacji rynku - referat 11

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia produktu

Definicja: Strategia produktu
Ocena: 9.3/10
Liczba głosów: 5

Zaloguj się, aby zagłosować

Nowe artykuły o biznesie: Controlling w przedsiębiorstwie | Krach na giełdzie w 1929 roku - przyczyny i konsekwencje | Sponsoring - jego rodzaje i przykłady (938)