Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
majątek przedsiębiorstwa | system motywacyjny | próba | magazyn | Kaizen | metoda abc | wykłady z finansów publicznych | przykładowa analiza marketingowa |

Strategia przedsiębiorstwa i jej cechy

Strategia przedsiębiorstwa doczekała się mnóstwa definicji. Przybliżmy te najpopularniejsze i naszym zdaniem najbardziej trafne. A więc jaka jest definicja strategii przedsiębiorstwa?

Strategia przedsiębiorstwa to:
- określenie długofalowych celów i zadań, wybór kierunków działania oraz alokacja środków niezbędnych do realizacji tych celów
- system pewnych wartości, przy pomocy których przedsiębiorstwo rozpoznaje i ocenia pojawiające się dla niego szanse i zagrożenia oraz zgodnie z którymi wybiera i podejmuje określone działania mające na celu zapewnienie mu długotrwałej egzystencji
- przemyślana, ogólna koncepcja działania, której realizacja zapewnia mu przewagę na rynku mimo inteligentnego przeciwdziałania konkurencji
- wyprowadzony z przyjętej koncepcji biznesu (misji) sposób postępowania; umożliwia przedsiębiorstwu zachowanie korzystnej – przy danych kryteriach (systemie wartości) – stabilności przedsiębiorstwa względem otoczenia

Po zdefiniowaniu strategii przedsiębiorstwa warto przypomnieć jakie są jej najważniejsze cechy. Jakie są więc najistotniejsze cechy strategii przedsiębiorstwa?

Cechy strategii:
- ustala pole działalności przedsiębiorstwa
- jest skorelowana z działaniami konkurentów
- nawiązuje do sytuacji i rozwoju otoczenia (szanse i zagrożenia)
- jest zorientowana na zasoby przedsiębiorstwa (mocne i słabe strony)
- odzwierciedla system wartości i postawy kierownictwa
- uruchamia ważne decyzje inwestycyjne
- jest zorientowana przyszłościowo
- może być wynikiem systematycznego planowania lub ewolucyjnego dostosowywania

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Strategie zarządzania kapitałem obrotowym - praca (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Idea przedsiębiorczości - referat (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Strategie rozwoju firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Ściąga z marketingu
2 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Strategia przedsiębiorstwa i jej cechy

Strategia przedsiębiorstwa i jej cechy
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 52 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii