Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
selekcja | użyteczność krańcowa | rozliczenia gotówkowe | koszty w mikroekonomii | reengineering | pięć sił Portera | prywatyzacja bezpośrednia | coaching |

Strategia pull i push

W swej działalności promocyjnej firma może uznać za głównych adresatów przedsiębiorstwa handlowe, będące pośrednimi ogniwami zbytu (strategia push) lub końcowych nabywców, będących konsumentami lub użytkownikami promowanych produktów (strategia pull).

Każda z tych dwóch strategii promocji niesie pewne konsekwencje w określaniu adresatów promocji.

W strategii push producent stara się pozyskać dla swych wyrobów przede wszystkim hurtowników, którzy docierają do detalistów, a ci do końcowych nabywców. W tym przypadku wykorzystuje najczęściej akwizycję jako formę bezpośredniego kontaktu z odbiorcą.

W strategii pull głównym adresatem promocji są konsumenci, a więc największe zastosowanie ma reklama w środkach masowego przekazu. W praktyce jednak często stosuje się strategie kombinowane, łączące cechy obu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Promocja jako element marketingu (⭐przypisy)
30 stron(-y)
Plan marketingowy - produkcja kartek okolicznościowych i kalendarzy
46 stron(-y)
Wykłady z marketingu - opracowanie
22 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia pull i push

Strategia pull i push
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 173 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii