Strategia pull i push
W swej działalności promocyjnej firma może uznać za głównych adresatów przedsiębiorstwa handlowe, będące pośrednimi ogniwami zbytu (strategia push) lub końcowych nabywców, będących konsumentami lub użytkownikami promowanych produktów (strategia pull).
Każda z tych dwóch strategii promocji niesie pewne konsekwencje w określaniu adresatów promocji.
W strategii push producent stara się pozyskać dla swych wyrobów przede wszystkim hurtowników, którzy docierają do detalistów, a ci do końcowych nabywców. W tym przypadku wykorzystuje najczęściej akwizycję jako formę bezpośredniego kontaktu z odbiorcą.
W strategii pull głównym adresatem promocji są konsumenci, a więc największe zastosowanie ma reklama w środkach masowego przekazu. W praktyce jednak często stosuje się strategie kombinowane, łączące cechy obu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (46 stron A4)
2. (22 stron A4)
3. (6 stron A4)
4. (13 stron A4)
5. (9 stron A4)
6. (5 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.7 stron)
2. (0.8 stron)
3. (0.7 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.5 stron)
6. (1 stron)
7. (1.5 stron)
8. (0.6 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.9 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia pull i push
Strategia pull i push
Ocena: 8.6 / 10 Liczba głosów: 173 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|