Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
koszty | rodzaje bezrobocia | analiza płynności finansowej | elastyczność podaży | zysk netto | płynność | zarządzanie przez wyjątki | test t-studenta |

Strategia rozszerzania marki

Konsumenci w wielu przypadkach nie są w stanie ocenić jakości produktu od razu przy jego zakupie. Są wtedy skłonni wnioskować o jakości produktu na podstawie wskazówek, takich jak marka czy kraj pochodzenia. Strategia rozszerzania marki polega na wykorzystaniu istniejącej marki do oznaczania nowych produktów.

Podstawą skuteczności tej strategii jest popularność marki i jej dobra renoma w oczach konsumentów. Efekt kraju pochodzenia to wpływ posiadanych informacji o określonym kraju, jego stereotypu lub nastawienia do niego, na ocenę produktu, który jest z tym krajem utożsamiany.

Strategia rozszerzania marki występuje wówczas, gdy:
- marka indywidualna rozszerzona zostaje na nowe produkty i przekształca się w markę rodzinną; z marek indywidualnych tworzy się markę rodzinną przez rozszerzenie jej na nowe produkty
- do istniejącej na rynku rodziny produktów oznaczonej marka dodaje się nowe wyroby
- do marki indywidualnej lub rodzinnej dodane zostają produkty niespokrewnione

Zaletą strategii rozszerzania marki są niskie nakłady finansowe na rozwój produktu i wprowadzenie go na rynek, z czym wiąże się także niewielkie ryzyko powiązane z tymi działaniami, gdyż istnieje możliwość wykorzystania istniejącego już w firmie know-how.

Ze strategią rozszerzania marki mamy do czynienia na ogół wówczas, gdy dzięki rozwojowi produktu oferta producenta zostaje poszerzona. Decydując się w takiej sytuacji na tę strategię producent osiąga korzyści, gdyż znajomość marki wśród konsumentów pozwala zaoszczędzić na promocji nowego produktu. Może się jednak zdarzyć, że konsument zareaguje negatywnie i nie zaakceptuje nowego produktu oznaczonego znaną mu marką, gdyż przyzwyczaił się do związku marki z produktem oferowanym dotychczas.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Produkt - referat (⭐bibliografia)
36 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia rozszerzania marki

Strategia rozszerzania marki
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 200 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii