Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Strategie cenowe

To:

1. Strategia zbierania śmietanki z rynku (skimming):
- dotyczy nowości lub najbardziej poszukiwanych wersji produktów;
- polega na stosowaniu możliwie najwyższych cen w krótkim okresie;
- jest adresowana do nabywców wyrobów markowych mało wrażliwych na cenę.

2. Strategia cen prestiżowych:
- dotyczy produktów o wysokiej jakości i prestiżu;
- polega na stosowaniu wysokich cen we wszystkich fazach cyklu życia produktu i na utrzymywaniu bardzo dobrego wizerunku firmy.

3.Strategia cenowej penetracji rynku:
- dotyczy produktów o wysokiej elastyczności cenowej popytu;
- polega na stosowaniu niskich cen w celu zwiększenia popytu i uzyskanie efektu ekonomii skali;
- jej stosowanie może wywołać odwet ze strony konkurentów, który będzie tym mniej niebezpieczny im wyższej jakości na tle konkurencyjnych będzie nasz produkt.

4. Strategia ekspansywnego kształtowania cen:
- dotyczy produktów o bardzo wysokiej elastyczności cenowej popytu;
- polega na stosowaniu bardzo niskich cen w celu rozszerzenia istniejących lub wejścia na nowe rynki.

5. Strategia prewencyjnego kształtowania cen:
- dotyczy sytuacji, w których przedsiębiorstwa dążą do opóźnienia wejścia konkurentów;
- polega na stosowaniu niskich cen w celu osiągnięcia znacznego udziału w rynku, rozpowszechnienia pionierskiej marki oraz zmiennych kosztów jednostkowych dzięki ekonomii skali.

6. Strategia cen eliminujących konkurentów:
- dotyczy sytuacji, w których chce się zaszkodzić konkurentom;
- polega na stosowaniu niskich cen w celu zniszczenia konkurentów nawet przy ponoszeniu strat;
- po wyeliminowaniu konkurentów ceny są podnoszone do poziomu zapewniającego zysku.

Powyższe informacje to za mało? Przeczytaj więc gotowe opracowania, prezentacje, wykłady oraz obszerne referaty z bibliografią i przypisami. Po pobraniu na dysk pliki możesz dowolnie edytować i drukować.

Oto przykłady:
Ilość stron
- Negocjacje cenowe 14
- Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat 30
- Polityka ceny w strategii marketingowej firmy 10
- Ściąga z marketingu 2 2
- Strategia marki 6
- Strategie marketingowe - referat 25
- Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw - korporacje transnarodowe 25

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie cenowe

Definicja: Strategie cenowe
Ocena: 8.4/10
Liczba głosów: 32

Zaloguj się, aby zagłosować

Nowe artykuły o biznesie: Controlling w przedsiębiorstwie | Krach na giełdzie w 1997 roku a kryzys gospodarczy | Rodzaje ryzyk bankowych (939)