Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
koszty produkcji | model ekonometryczny | ocenianie pracowników | wpływ reklamy | mierniki wzrostu gospodarczego | prezentacje z finansów | strategia reklamy | funkcja Cobba-Douglasa |

Strategie cenowe

To:

1. Strategia zbierania śmietanki z rynku (skimming):
- dotyczy nowości lub najbardziej poszukiwanych wersji produktów;
- polega na stosowaniu możliwie najwyższych cen w krótkim okresie;
- jest adresowana do nabywców wyrobów markowych mało wrażliwych na cenę.

2. Strategia cen prestiżowych:
- dotyczy produktów o wysokiej jakości i prestiżu;
- polega na stosowaniu wysokich cen we wszystkich fazach cyklu życia produktu i na utrzymywaniu bardzo dobrego wizerunku firmy.

3.Strategia cenowej penetracji rynku:
- dotyczy produktów o wysokiej elastyczności cenowej popytu;
- polega na stosowaniu niskich cen w celu zwiększenia popytu i uzyskanie efektu ekonomii skali;
- jej stosowanie może wywołać odwet ze strony konkurentów, który będzie tym mniej niebezpieczny im wyższej jakości na tle konkurencyjnych będzie nasz produkt.

4. Strategia ekspansywnego kształtowania cen:
- dotyczy produktów o bardzo wysokiej elastyczności cenowej popytu;
- polega na stosowaniu bardzo niskich cen w celu rozszerzenia istniejących lub wejścia na nowe rynki.

5. Strategia prewencyjnego kształtowania cen:
- dotyczy sytuacji, w których przedsiębiorstwa dążą do opóźnienia wejścia konkurentów;
- polega na stosowaniu niskich cen w celu osiągnięcia znacznego udziału w rynku, rozpowszechnienia pionierskiej marki oraz zmiennych kosztów jednostkowych dzięki ekonomii skali.

6. Strategia cen eliminujących konkurentów:
- dotyczy sytuacji, w których chce się zaszkodzić konkurentom;
- polega na stosowaniu niskich cen w celu zniszczenia konkurentów nawet przy ponoszeniu strat;
- po wyeliminowaniu konkurentów ceny są podnoszone do poziomu zapewniającego zysku.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Negocjacje cenowe (⭐przypisy)
14 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Polityka ceny w strategii marketingowej firmy (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Ściąga z marketingu 2
2 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie cenowe

Strategie cenowe
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 123 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii