Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Strategie gospodarstwa agroturystycznego w zakresie cen

W przypadku usług agroturystycznych cena jest obok stworzenia atrakcyjnej oferty usługowej, najważniejszym instrumentem oddziaływania na rynek. Sposób kalkulacji ceny na usługi, został omówiony w części poświęconej ewidencji i rachunkowości.

Z marketingowego punktu widzenia, ustalając cenę należy uwzględnić oprócz kosztów również wielkość popytu i strategie cenowe stosowane przez konkurentów. Atrakcyjna cena ma przyciągać  grupę odbiorców wrażliwych na cenę oraz wszystkich tych, dla których pobyt na łonie natury po konkurencyjnej cenie nie oznacza niskiej jakości usług lecz dodatkową ich wartość.

Niezwykle ważnym czynnikiem konkurencyjności cenowej  mogą okazać się w przypadku agroturystyki wszelkie rabaty uzależnione od np. korzystania z dodatkowych atrakcji, długości pobytu, liczby wypoczywających osób, częstotliwości pobytu, sezonowości itp. Warto również negocjować z klientem termin płatności oraz ewentualność zapłaty w ratach.

Zobacz też gotowe opracowania, obszerne referaty z bibliografią i wykłady. Po pobraniu na dysk możesz je dowolnie edytować i drukować.

Ilość stron
- Budżet gospodarstw domowych 15
- Strategie zarządzania kapitałem obrotowym - praca 6
- Marketing i jego elementy 14
- Zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstwa 30
- Wielki kryzys gospodarczy w Polsce w latach 1929 - 1935 11
- Strategia marki 6
- Sprzedaż osobista 13

Jesteś tutaj: ABC Ekonomii » Przedsiębiorczość » Strategie gospodarstwa agroturystycznego w zakresie cen



Definicja: Promocja produktu agrturystycznego
Ocena: 9/10
Liczba głosów: 53

Zaloguj się, aby zagłosować