Styl zarządzania
Styl zarządzania (kierowania) oznacza utrwalony, indywidualny sposób zachowania kierownika w stosunku do swoich podwładnych, w celu wywarcia wpływu na ich zachowanie i pobudzenia ich do działania w procesie realizacji celów przedsiębiorstwa.
Czynniki, które wyrażają styl kierowania charakterystyczny dla konkretnego kierownika to między innymi: stopień w jakim kierownik deleguje swoje uprawnienia, typ wykorzystywanej władzy, jego troska głównie o realizację celów lub o prawidłowość stosunków międzyludzkich.
Każda organizacja reprezentuje sobą unikalną kombinację jednostek ludzkich, celów i zadań. Jednostka charakteryzująca się specyficznym zbiorem cech to każdy przełożony. Styl danego kierownika może być odniesiony do punktu na kontinuum łączącym skrajne rodzaje stylów.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (8 stron A4)
2. (22 stron A4)
3. (8 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (9 stron A4)
6. (24 stron A4)
7. (27 stron A4)
8. (4 stron A4)
9. (5 stron A4)
10. (11 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.6 stron)
6. (0.6 stron)
7. (0.3 stron)
8. (2.1 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Styl zarządzania
Styl zarządzania
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 219 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|