Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
poziom istotności | ERP | makrootoczenie | matematyka ekonomiczna | macież GE | organizacja ucząca się | makroekonomia | kapitał obrotowy |

Techniki public relations


To:

A. Komunikowanie za pomocą instrumentów autonomicznie kształtowanych przez organizację.
I. Oddziaływanie według wykorzystywanego środka komunikowania.
1. SŁOWO jako środek komunikowania.
a) słowo drukowane:
- własne publikacje: poradniki, broszury, informatory dla pracowników
- gazety, czasopisma zakładowe, pracownicze
- sprawozdania roczne, analityczne, ekonomiczne
- książki opisujące historię organizacji
- ogłoszenia, druki na specjalne okazje
- informacje dla nowo zatrudnionych pracowników
- ogłoszenia prasowe
b)słowo pisane:
- listy informacyjne dla członków, współwłaścicieli, pracowników, klientów
- przeglądy prasy dla zarządu organizacji, sprawozdania i sugestie służb PR pod adresem kierownictwa
- tablice ogłoszeń, witryny firmowe
c) słowo mówione:
- wykłady przemówienia
- indywidualne i grupowe rozmowy, forum dyskusyjne
- seminaria, szkolenia
- radiowęzły zakładowe
- telefoniczna 'gorąca linia' dla pracowników, kontrahentów
- punkty konsultacyjne i doradztwa
- opłacane 'wejścia' do mediów elektronicznych
2. OBRAZ jako środek komunikowania:
- wystawy zakładowe, przedstawianie w formie graficznej informacji o firmie
- filmy wideo na temat firmy, pokazy firmowe w organizacji
- witryny firmowe w formie graficznej
- cały serwis fotograficzny udostępniany na życzenie otoczenia, mediów masowych

II. Oddziaływanie przez imprezy informacyjne
- zwiedzanie firmy przez rodziny pracowników i dziennikarzy
- wieczory dyskusyjne, w tym fachowe wykłady, wysłuchiwanie opinii, poglądów i oczekiwań otoczenia oraz reakcja na nie
- prezentacja oferty towarowej, stosowanych technologii, badań jakościowych dla celów zawodowych, nadających organizacji wiarygodność jako społecznie użytecznej
- imprezy jubileuszowe
- narady pracownicze
- Spotkanie z lokalną społecznością
- Imprezy informacyjne podczas targów
B. Komunikowanie się z otoczeniem przy ograniczonym wpływie organizacji na ostateczną ekspozycję wypowiedzi
I. SŁOWO w tekstach pisanych głównie do prasy:
- Informacje przekazywane mediom masowym do upowszechnienia:
- komunikaty, meldunki, artykuły, opracowania, fotografie prasowe
- służba prasowa i informacyjna organizacji
- służba dostarczająca formy graficznej prezentacji różnych faktów i zdarzeń z życia organizacji
- listy do czytelników – słuchaczy
- dodatki, wkładki do gazet
- materiały szkoleniowe dla szkół, podręczniki – możliwość wykorzystania przez szkoły terminów branżowych

II. IMPREZY PRASOWE, spotkania prasowe o charakterze informacyjnym:
- Konferencje klasyczne, reporterskie, spotkania prasowe
- Podróże prasowe, przyjęcia prasowe
- Organizowane dla mediów zwiedzanie firm, 'drzwi otwarte' dla dziennikarzy
4. Imprezy prasowe podczas targów

III. ZAPRASZANIE PRASY na imprezy własne lub współorganizowane:
1. Proponowanie mediom wywiadów w związku z różnymi wydarzeniami w firmie
2. Zaproszenia przedstawicieli mediów na walne zgromadzenia
3. Zapraszanie przedstawicieli mediów w związku z różnymi uroczystościami np.: jubileusz, odznaczanie pracowników itp.
4. Zapraszanie przedstawicieli mediów w związku z otwieraniem nowych zakładów (filii), oddawaniem do użytku nowych pomieszczeń biurowych itd.

IV. INNE FORMY:
1. Wykłady pracowników
2. Seminaria dotyczące aktualnych problemów w firmie, udział w seminariach organizowanych przez innych
3. Badanie i gromadzenie opinii i wypowiedzi prasowych, pracowników, współwłaścicieli, zwolenników i innych części otoczenia
C. Pielęgnowanie dobrych stosunków

I. FORMY NIEOSOBISTE:
1. Lisy do współwłaścicieli, pracowników
2. Listy i karty gratulacyjne, kondolencje
3. Członkostwo zarządu lub pracowników firmy w różnych stowarzyszeniach, związkach, organizacjach społecznych, cenionych przez władzę, środowiska opiniotwórcze, opinię publiczną, gdzie składki wnosi firma

II. IMPREZY KONTAKTOWE, tworzenie dobrych układów i powiązań z otoczeniem odwołując się do sfery emocjonalnej, a nie tylko racjonalnej:
1. Odwiedzanie redakcji przez przedstawicieli z firmy
2. Zapraszanie reprezentantów otoczenia, grup celowych, środowisk opiniotwórczych
3. Święta zakładowe
4. Szczególne zasady przyjmowani gości
5. Podróże do miejsc związanych z organizacją
6. Doroczne imprezy zakładowe dla pracowników, kontrahentów, połączone z częścią artystyczną
7. Organizowanie spotkań – przyjęć dla dziennikarzy, dla części otoczenia przy okazji prestiżowej imprezy sportowej
8. Fundowanie reprezentantom grup celowych  miejsc honorowych na imprezach sportowych

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Public relations - opracowanie
22 stron(-y)
Praca menedżera w public relations (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Sponsoring - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Sponsoring sportowy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
20 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Marketing w Internecie (⭐przypisy)
17 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Public relations » Techniki public relations

Techniki public relations
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 152 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować