Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
analiza pionowa bilansu | wykłady z ekonometrii | wykłady z geografii gospodarczej | prace licencjackie z makroekonomii | produkt narodowy netto | psychologia zarządzania | szkolenia pracowników | funkcja Cobba-Douglasa |

TQM - Total Quality Management

TQM to skrót od Total Quality Management, w języku polskim tłumaczone jako Zarządzanie przez jakość.

Total — oznacza objęcie tym systemem całej organizacji (przedsiębiorstwa, urzędu, szkoły) oraz możliwości zastosowania we wszystkich rodzajach produkcji i usług, w każdej komórce organizacji, na każdym stanowisku, w sposób nieograniczony.

Quality — to spełnienie wymagań klientów wewnętrznych (w ramach organizacji) i zewnętrznych (poza nią) w sposób w pełni ich zadowalający.

Management — to metoda rozwiązywania problemów i osiągania znacznej poprawy poprzez dążenie do wyższej jakości pracy i jej efektów, czyli podejmowanie decyzji podporządkowanych ciągłej poprawie jakości produktów. Zarządzanie jest procesem podejmowania decyzji, wykorzystującym procedury i właściwe metody realizacji.


Podobne tematy w Kompendium

1. Wspomaganie logistycznego systemu informacyjnego (0.2 stron)
2. Rachunek kosztów Kaizen (0.4 stron)
3. Istotna cecha TQM (0.6 stron)
4. Sterowanie jakością (kompleksowe sterowanie jakością) (0.3 stron)
5. Człowiek w TQM (0.7 stron)
6. Total Quality Control (0.3 stron)
7. Geneza koncepcji ECR (1.9 stron)
8. Pojęcie TQM (0.3 stron)
9. Cele TQM (0.8 stron)
10. TQC - Total Quality Control (1.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » TQM - Total Quality Management

TQM - Total Quality Management
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 201 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii