Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wykłady z historii myśli ekonomicznej | komunikacja w organizacji | strategie marki | marketing w Internecie | polityka personalna | segmentacja rynku | marketing w handlu | strategie marketingowe |

Typy strategii marek

Oto 5 najpopularniejszych strategii marek:

- Strategia marki indywidualnej - polega na nadawaniu każdemu produktowi odrębnej nazwy marki. W takiej strategii marka jest ściśle powiązana z konkretnym produktem, co pozwala na skuteczne budowanie jego wizerunku i kojarzenie go z daną marką. Tego typu strategię stosują przede wszystkim firmy oferujące produkty specjalistyczne lub luksusowe, które wymagają szczególnego wyróżnienia.

- Strategia marki rodzimej (z ang. umbrella branding) - polega na wykorzystaniu jednej nazwy marki dla wszystkich produktów oferowanych przez firmę. W takim przypadku marka staje się jednocześnie symbolem całej firmy i jej oferty. Taka strategia pozwala na efektywne budowanie wizerunku marki oraz na osiąganie synergii pomiędzy różnymi produktami, co z kolei może wpłynąć na zwiększenie ich sprzedaży.

- Strategia marek łączonych (z ang. co-branding) - polega na wykorzystaniu dwóch lub więcej marek do promocji jednego produktu. Tego typu strategia pozwala na uzyskanie dodatkowego efektu synergii i może przyczynić się do zwiększenia zasięgu rynkowego danego produktu. Jednocześnie każda z marek biorących udział w tej strategii zachowuje swoją odrębność.

- Strategia rozszerzania marek (z ang. brand extension) - polega na wykorzystaniu istniejącej marki indywidualnej do wprowadzenia na rynek nowych produktów. W ten sposób firma może skorzystać z już istniejącej siły swojej marki, aby sprawniej wprowadzić nowe produkty. Tego typu strategię stosują przede wszystkim duże firmy, które mają już silne marki indywidualne, a jednocześnie chcą zwiększyć swoją obecność na rynku.

- Strategia pozycji marki (z ang. brand positioning) - to sposób, w jaki marka jest postrzegana na rynku w porównaniu z innymi markami konkurencyjnymi. Ta strategia skupia się na wyborze miejsca jakie marka ma zajmować na rynku i na dostosowaniu działań marketingowych do tego celu. Poprzez skuteczne pozycjonowanie marki na rynku firma może przyciągnąć nowych klientów, zwiększyć swoją sprzedaż i poprawić swoją konkurencyjność.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Budowa strategii marketingowej
8 stron(-y)
Strategie rozwoju firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (⭐bibliografia)
82 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Typy strategii marek

Typy strategii marek
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 222 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii