Użyteczność konsumenta
Użytecznością nazywa się satysfakcję, którą konsument uzyskuje ze spożycia dóbr lub/i usług. Jest to subiektywna miara stopnia zadowolenia, indywidualne odczuciem, które może być różne u poszczególnych konsumentów.
Podstawowe równanie objaśniające zachowanie konsumenta przy użyciu koncepcji użyteczności prezentuje warunki równowagi, jakie musi spełniać konsument (indywidualny lub gosp. domowe).
Gdy użyteczność oznaczymy jako U (utility), równanie to da się zapisać jako relację użyteczności do cen na dobro X i Y:
(MUx/Px) = (MUy/Py)
MU – użyteczność marginalna
P - cena dobra X lub Y
Wybór będzie się sprowadzał do porównania satysfakcji jakie przynosi dobro do ceny dobra, przyrównane do użyteczności dobra drugiego do ceny.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (5 stron A4)
3. (12 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (8 stron A4)
6. (6 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (4 stron A4)
9. (33 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.1 stron)
4. (2.3 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.3 stron)
8. (1.8 stron)
9. (0.9 stron)
10. (1.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Użyteczność konsumenta
Użyteczność konsumenta
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 205 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|