Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
perswazja | funkcje marketingu | konsument | spółki kapitałowe | marka globalna | wykłady z makroekonomii | wartość bieżąca netto | etyka w biznesie |

Użyteczność konsumenta

Użytecznością nazywa się satysfakcję, którą konsument uzyskuje ze spożycia dóbr lub/i usług. Jest to subiektywna miara stopnia zadowolenia, indywidualne odczuciem, które może być różne u poszczególnych konsumentów.

Podstawowe równanie objaśniające zachowanie konsumenta przy użyciu koncepcji użyteczności prezentuje warunki równowagi, jakie musi spełniać konsument (indywidualny lub gosp. domowe).
Gdy użyteczność oznaczymy jako U (utility), równanie to da się zapisać jako relację użyteczności do cen na dobro X i Y:

(MUx/Px) = (MUy/Py)

MU – użyteczność marginalna
P - cena dobra X lub Y

Wybór będzie się sprowadzał do porównania satysfakcji jakie przynosi dobro do ceny dobra, przyrównane do użyteczności dobra drugiego do ceny.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Teoria racjonalnego wyboru konsumenta
7 stron(-y)
Optimum producenta i konsumenta - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Podstawy ekonomii matematycznej - opracowanie
8 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z ekonomii matematycznej
14 stron(-y)
Modele zachowań konsumenta
9 stron(-y)
Cele i przekonania konsumenta (⭐bibliografia)
5 stron(-y)
Mikroekonomia - zadania z rozwiązaniami 2
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Użyteczność konsumenta

Użyteczność konsumenta
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 205 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii