Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marka własna | pozycjonowanie produktu | spółki kapitałowe | fuzje i przejęcia | operacje bankowe | podstawy statystyki | Just in time | użyteczność |

Warunki skutecznego premiowania


W uzupełnieniu prezentacji systemów premiowania istotne jest sformułowanie kilku dodatkowych założeń skutecznego posługiwania się premią jako instrumentem motywowania. Są one następujące:

1. Należy dążyć do nadania premiowaniu charakteru motywowania pozytywnego, tj. na tzw. wzmocnieniach pozytywnych w postaci nagród, a nie wzmocnieniach negatywnych czyli karach. Dotyczy to szczególnie uznaniowych systemów premiowania.
2. W premiowaniu uznaniowym należy zwiększać w maksymalnym stopniu rolę bezpośredniego przełożonego w ustalaniu premii indywidualnych.
3. W sytuacjach, gdy możliwe jest stosowanie premiowania sformalizowanego, powinno być ono doprowadzone w tej postaci do możliwie najniższego stopnia zespołów.
4. Liczba efektów pracy objętych systemem premiowym nie powinna być zbyt duża dla zachowania przejrzystości systemu oraz uniknięcia zjawiska tzw. bodźców sprzecznych.
5. Należy maksymalnie skrócić okres pomiędzy wykonaniem pracy a wypłatą premii, szczególnie na stanowiskach wykonawczych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Proces motywowania - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Teorie motywacji - opracowanie
19 stron(-y)
Program skutecznego motywowania
26 stron(-y)
Marketing miasta
12 stron(-y)
Marketing wyborczy - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
System motywacyjny w przedsiębiorstwie
7 stron(-y)
Sponsoring sportowy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
20 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Warunki skutecznego premiowania

Warunki skutecznego premiowania
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 61 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować