Warunki skutecznego premiowania
W uzupełnieniu prezentacji systemów premiowania istotne jest sformułowanie kilku dodatkowych założeń skutecznego posługiwania się premią jako instrumentem motywowania. Są one następujące:
1. Należy dążyć do nadania premiowaniu charakteru motywowania pozytywnego, tj. na tzw. wzmocnieniach pozytywnych w postaci nagród, a nie wzmocnieniach negatywnych czyli karach. Dotyczy to szczególnie uznaniowych systemów premiowania.
2. W premiowaniu uznaniowym należy zwiększać w maksymalnym stopniu rolę bezpośredniego przełożonego w ustalaniu premii indywidualnych.
3. W sytuacjach, gdy możliwe jest stosowanie premiowania sformalizowanego, powinno być ono doprowadzone w tej postaci do możliwie najniższego stopnia zespołów.
4. Liczba efektów pracy objętych systemem premiowym nie powinna być zbyt duża dla zachowania przejrzystości systemu oraz uniknięcia zjawiska tzw. bodźców sprzecznych.
5. Należy maksymalnie skrócić okres pomiędzy wykonaniem pracy a wypłatą premii, szczególnie na stanowiskach wykonawczych.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (7 stron A4)
3. (20 stron A4)
4. (16 stron A4)
5. (17 stron A4)
6. (13 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (15 stron A4)
9. (24 stron A4)
10. (15 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.7 stron)
5. (0.2 stron)
6. (1.4 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Warunki skutecznego premiowania
Warunki skutecznego premiowania
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 61 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|