Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
NBP | wykłady ze statystykia | mapa grup strategicznych | motywatory | zarządzanie logistyką | zarządzanie przez wyjątki | wykłady z geografii ekonomicznej | marketing polityczny |

Wizerunek firmy


Dbałość o wizerunek staje się jednym z istotniejszych elementów komunikacji marketingowej firm, którym zależy na pozytywnym postrzeganiu przez otoczenie w dłuższym okresie czasu. Styl zarządzania, opinia otoczenia, reputacja kadry mają istotny wpływ na ostateczny - tzw. publiczny - obraz przedsiębiorstwa. Kształtując wizerunek firmy nie należy także zapominać o wizerunku osób ją reprezentujących.

Wizerunek przedsiębiorstwa jest obrazem danej organizacji wśród ludzi, którzy się z nia spotykają – klientów, kontrahentów, urzędników, pracowników i innych. Inaczej można powiedzieć, że wizerunek firmy jest tym, co ludzie myślą o niej.

Na wizerunek firmy ma wpływ filozofia firmy, jej kultura, historia, strategia i styl kierowania, reputacja i zachowanie się przedstawicieli przedsiębiorstw.

Wizerunek - zaplanowany i konsekwentnie realizowany - nadaje firmie ostateczny
kształt i końcowy szlif. Jego istotę stanowią dwa obszary: treści oraz stylu. Obszar treści to m.in.: zasadniczy zakres działalności firmy, tradycja, oferta rynkowa, działania dodatkowe realizowane przez firmę. Obszar stylu to swoista forma opakowania - czyli sposób, w jaki prezentuje się w/w treści otoczeniu. Nie ulega wątpliwości, że takie same treści prezentować można przynajmniej na kilka sposobów. W kształtowaniu całościowego obrazu liczy się więc wybór sposobu owej prezentacji. Zwycięzcą na rynku zostaje ten, kto decyduje się na konsekwentną realizację najtrafniej zbudowanych założeń wizerunkowych.

Wyznacznikiem pozytywnego wizerunku jest dobra reputacja i pozytywne postrzeganie przez szerokie grupy odbiorców komunikatów o firmie. Umiejętnie ukształtowany wizerunek powoduje, iż potencjalni klienci zwrócą na firmę i jej ofertę uwagę, zaś dotychczasowi - pozostaną jej wierni.

Pozytywny wizerunek firmy odgrywa pierwszoplanowa rolę we współczesnej praktyce gospodarczej. Przede wszystkim jest jednym z kluczowych czynników, które potencjalny klient bierze pod uwagę przy wyborze towaru lub usługi. Najczęściej bowiem dobre wrażenie, jakie dana firma (marka, produkt) pozostawia w świadomości konsumenta, przesądza o jego powodzeniu na rynku.

Wizerunek to wyobrażenie, jakie jedna lub wiele publiczności ma o sobie, przedsiębiorstwie lub instytucji; nie jest to obraz rzeczywisty, dokładnie i szczegółowo nakreślony, ale raczej mozaika szczegółów, pochwyconych przypadkowo, fragmentarycznie, o nieostrych różnicach.

Image jest subiektywnym obrazem, wyobrażeniem, wizerunkiem przedsiębiorstwa i jego praduktów.

Tożsamość przedsiębiorstwa to suma elementów, które pozwalają zidentyfikować przedsiębiorstwo, wyróżnić spośród innych firm konkurencyjnych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Bancassurance - prezentacja
16 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Test z marketingu
8 stron(-y)
Public relations - opracowanie
22 stron(-y)
Analiza strategii firmy
51 stron(-y)
Analiza SWOT przedsiębiorstwa Reebok
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Wizerunek firmy

Wizerunek firmy
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 101 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować