Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie ryzykiem | wykłady z ekonometrii | teoria XiY | dwuczynnikowa teoria motywacji | dobra Giffena | krzywa popytu | model Portera | obligacje skarbowe |

Wizerunek gospodarstwa agroturystycznego


Kształtowanie wizerunku gospodarstwa agroturystycznego jest procesem długofalowym, wymagającym opracowania ogólnej koncepcji i planu działań. Koncepcja wizerunku firmy powinna być elementem jej całościowej koncepcji marketingowej, ściśle współpracującym z pozostałymi elementami.
Planując koncepcję wizerunku gospodarstwa agroturystycznego należy wziąć pod uwagę do kogo będzie adresowana oferta usługowa i w jaki sposób powstaje w świadomości adresatów.

Wyobrażenie o gospodarstwie agroturystycznym i jego usługach powstaje w wyniku:
- doświadczeń własnych
- uznanych za wiarygodne opinii innych osób np. kolegów, znajomych
- oddziaływania liderów opinii publicznej
- świadomych działań marketingowych mających na celu kreowanie pozytywnego wizerunku gospodarstwa agroturystycznego.

Punktem wyjścia dla wszelkich decyzji w zakresie kreowania pożądanego wizerunku jest analiza stanu faktycznego, czyli odpowiedź na pytanie jak widziana jest firma obecnie w oczach swoich klientów. Istnieje duża ilość metod pozwalających ocenić wizerunek np. ankiety, wywiady. Cel lub cele kształtowania określonego obrazu  gospodarstwa agroturystycznego wynikać powinny z jego celów kierunkowych, zawartych w misji oraz postulatów dotyczących osobowości.
Misja to długoterminowa wizja celu firmy, w której przedstawia się ogólny kierunek działania, wizerunek własny i filozofię zarządzania. Elementy misji są nośnikiem charakteru firmy, a zarazem czynnikiem wpływającym na decyzje wyboru dokonywane przez klienta.
Misja wyznacza punkt orientacyjny dla działań mających na celu kształtowanie wśród klientów wyobrażenia o gospodarstwie, nastawionym na zaspokojenie konkretnych potrzeb i posiadającym w tej dziedzinie odpowiednie kompetencje.

Misja to odpowiedź na pytania:
- Jaką rolę zamierza pełnić gospodarstwo agroturystyczne w otoczeniu?
- Jaki jest zakres jego działalności? (Komu świadczy usługi)?
- Czym zamierza konkurować na rynku?
- Co zamierza osiągnąć?

Osobowość gospodarstwa agroturystycznego określa pożądane z punktu widzenia przyjętej misji zachowanie gospodarzy. Oprócz cech powszechnie pożądanych jak: rzetelność, wiarygodność, niezawodność, uprzejmość, należy odnieść się także do cech takich jak: tolerancja, elastyczność, opiekuńczość, wyrozumiałość, itp. Bardzo istotne są stosunki panujące wewnątrz rodziny przyjmującej gości, na które wpływają: kultura, wzorce wzajemnych zachowań, wspólne wartości, normy.
Świadome budowanie i podtrzymywanie image’u gospodarstwa agroturystycznego, wymaga bowiem pewnej postawy, która ideę pożądanego wizerunku konsekwentnie realizuje w codziennej pracy.

Najczęściej gospodarstwa agroturystyczne dążą do tego, aby wszystko co może być z nimi kojarzone działało na ich korzyść. Budują więc przeświadczenie, że są gospodarstwami nowoczesnymi, oferującymi atrakcyjne sposoby spędzania wolnego czasu, wykorzystującymi nowoczesne urządzenia techniczne w codziennej pracy, przywiązującymi dużą wagę do tego, by klient był zadowolony.
Podczas planowania obrazu gospodarstwa agroturystycznego należy pamiętać, że cechą dobrego wizerunku jest jego spójność i czytelność, co zapewnia jego indywidualność.

Należy pamiętać również o przeprowadzaniu regularnych kontroli efektywności prowadzonych działań, gdyż kształtowanie wizerunku to nie tylko działania kreujące, ale też ciągłe monitorowanie i aktywne wspomaganie.
Dokonywanie co pewien okres czasu bezstronnych badań wizerunku pozwala ocenić czy nie wymaga on korekty. Zwykle bowiem wizerunek kreowany jest na potrzeby określonego środowiska, należy więc modyfikować go w miarę jak to środowisko się zmienia. Wskazane są jednak raczej modyfikacje metodą kolejnych, niewielkich kroków niż radykalnej terapii.

Należy pamiętać, że wypracowana pozycja gospodarstwa agroturystycznego musi być poparta stałym, konsekwentnym doskonaleniem szeroko rozumianej jakości pracy.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Budżet gospodarstw domowych (⭐bibliografia)
15 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Bancassurance - prezentacja
16 stron(-y)
Wielki kryzys gospodarczy w Polsce w latach 1929 - 1935 (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Test z marketingu
8 stron(-y)
Public relations - opracowanie
22 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Przedsiębiorczość » Wizerunek gospodarstwa agroturystycznego

Wizerunek gospodarstwa agroturystycznego
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 192 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować