MENU
Strona główna
CDStudent
Wymiana - kody za darmo
Newsletter
Pomoc
Regulamin
Leksykon ekonomii
Kontakt

Referaty, ściągi, wykłady:
Analiza finansowa
Analiza rynku
Analiza strategiczna i Swot
Badania marketingowe
Bankowość
Biznes plan
Ekonometria
Ekonomia matematyczna
Finanse międzynarodowe
Finanse przedsiębiorstwa
Finanse publiczne
Geografia ekonomiczna
Gospodarka
Handel zagraniczny
Historia gospodarcza
Historia myśli ekonomicznej
Integracja europejska
Inwestycje
Logistyka
Makroekonomia
Marketing
Marketing międzynarodowy
Matematyka finansowa
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
Mikroekonomia
Model ekonometryczny
Plan marketingowy
Podstawy zarządzania
Prawo gospodarcze
Psychologia
Rachunkowość finansowa
Rachunkowość zarządcza
Rynek kapitałowy
Socjologia
Statystyka
Ubezpieczenia i ryzyko
Zarządzanie jakością
Zarządzanie produkcją
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie zasobami ludzkimi

Wyszukiwarka serwisu

Własności krzywej obojętności

Są to m.in.:

- negatywne nachylenie każdej KO – oznacza, że pomiędzy dobrami jest relacja substytucyjności. Zwiększenie konsumpcji jednego dobro wymaga zmniejszenia konsumpcji drugiego. Miernikiem tego zjawiska jest krańcowa stopa substytucji – ilość dobra jednego, którą konsument jest skłonny oddać aby otrzymać dodatkową jednostkę dobra drugiego. Ma ona zawsze wartość ujemną.
- KO jest wypukła w stosunku do początku układu współrzędnych
- Poszczególne krzywe obojętności nie mogą się przecinać – wynika stąd, że preferencje konsumenta są przechodnie – gdyby krzywe się przecinały, byłoby to sprzeczne z jedną z cech charakterystycznych preferencji.
- Jest nieskończenie wiele krzywych obojętności – dla konsumenta korzystne jest znalezienie się na krzywej obojętności możliwie odległej od punktu (0,0).
- Gdy na wykresie mamy 3 lub więcej krzywych obojętności to mówimy o mapie obojętności.

Zobacz inne referaty, opracowania i wykłady na temat Własności krzywej obojętności. Po pobraniu na dysk możesz je dowolnie edytować i drukować.

Ilość stron
- Mikroekonomia - zadania z rozwiązaniami 11
- Krzywa Phillipsa - zależność między bezrobociem a inflacją 7
- Mikroekonomia - zadania z rozwiązaniami 2 12
- Podstawy mikroekonomii - wykłady 33
- Definicje z mikroekonomii 12
- Teoria racjonalnego wyboru konsumenta 7
- Kapitał intelektualny w przedsiębiorstwie 5

Jesteś tutaj: ABC Ekonomii » Mikroekonomia » Własności krzywej obojętności


Nowe pliki z opracowaniami dla studentów

1. Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C - 3 stron(-y)
2. Promocja jako element marketingu - 30 stron(-y)
3. Nowe produkty bankowe - referat - 0 stron(-y)
4. Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji - 5 stron(-y)
5. Style kierowania - opracowanie - 6 stron(-y)
6. Style kierowania - referat - 8 stron(-y)
7. Inwestycje - wzory i przykładowe zdania z rozwiązaniami - 24 stron(-y)
8. Ewolucja poglądów na temat wpływu deficytu budżetowego na rozwój i stabilizację gospodarki - 20 stron(-y)
9. Makrootoczenie przedsiębiorstwa (organizacji) i jego elementy - 20 stron(-y)
10. Sponsoring - referat - 14 stron(-y)

Podobne tematy w słowniku

1. Promocja w marketingu
2. Promocja uzupełniająca
3. Promocja produktu agrturystycznego
4. Cele informacyjne promocji
5. Promocja sprzedaży
6. Elementy promocji
7. Promotion mix vw marketingu
8. Proces promocji
9. Sales promotion - promocja sprzedaży
10. Sales promotion


Definicja: Promocja produktu agrturystycznego
Ocena: 9.6/10
Liczba głosów: 81

Zaloguj się, aby zagłosować