Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zapasy | znaczenie motywacji | mierniki wzrostu gospodarczego | ryzyko bankowe | piramida potrzeb Maslowa | analiza fundamentalna | geografia ekonomiczna | finansowanie przedsiębiorstw |

Zarządzanie strategiczne (strona: 3)

Cele i misje przykładowych firm - Oto kilka przykładów, jakie cele i misje mogą mieć przedsiębiorstwa: ...)
Controlling operacyjny - Można określić jako sterowanie zyskiem w krótkim czasie. W...)
Controlling strategiczny w zarządzaniu - Ma na celu zapewnienie kierownictwu przedsiębiorstwa pomocy w wyborze i realizacji długookresowych zamierzeń. ...)
Klasyfikacja controllingu - podział, definicje i zadanie z rozwiązaniem - Controlling to system zarządzania przedsiębiorstwem, którego celem jest zapewnienie jak największej efektywności funkcjonowania firmy. Klasyfikacja...)
TQM - Total Quality Management - TQM to skrót od Total Quality Management, w języku polskim tłumaczone jako Zarządzanie przez jakość....)
Istotna cecha TQM - Istotną cechą TQM jest to, że powodzenie jego realizacji bardzo zależy od intelektualnych możliwości pracowników,...)
Podstawowe kierunki działań strategicznych - Wyróżnić możemy np. takie kierunki: - koncentrujemy się na potrzebach...)
Etapy reengineeringu - To: 1. Określenie wymagań klientów 2. Ocena stanu...)
Holding jako alians strategiczny - Holding, grupa spółek, z których jedna (spółka dominująca) posiada udziały w innych spółkach (spółkach zależnych),...)
Alianse strategiczne komplementarne - Z reguły ograniczają się do wspólnej dystrybucji produktu już opracowanego przez któregoś z partnerów, chociaż...)
Alianse strategiczne addytywne - Obejmują cały łańcuch wartości. Łączą one firmy europejskie i nie mają na celu penetrowania nowych...)
Alianse strategiczne o charakterze ścisłej integracji - Są najczęściej ograniczone do wspólnego prowadzenie prac badawczo-rozwojowych i (lub) produkcji. Nie mają one na...)
Wymiana technologii - wymianę technologii składają się wszystkie czynności mające wpływ na rozwój technologiczny partnerów. Mogą to być...)
Wymiana handlowa - Obejmuje wymianę produktów lub usług. Na ten aspekt stosunków...)
Czynniki określające możliwości konkurowania - To m.in.: - Konkurencyjność kosztowa – wymaga umiejętności określenia kosztu...)
Czynniki wpływające na atrakcyjność rynku - To m.in.: - Bariery wejścia na rynek - wielkość kapitału,...)
Macierz Profilu Działalności - Jest przykładem spojrzenia na portfel produktów z perspektywy konkurencja/produkt. Macierz ta ujmuje zależności między pozycją...)
Analiza organizacji w analizie portfelowej - Jest ukierunkowana na rozpoznanie i ocenę silnych i słabych stron np.: strategicznych jednostek gospodarczych, produktów,...)
Wielowymiarowy model analizy portfelowej - Koncepcja modelu wielowymiarowego powstała na bazie wcześniejszych strategii konkurencyjnych definiowanych w sposób dwuwymiarowy. Konsekwencją tego,...)
Zalety i wady analizy GE - To: Zalety metody GE: - Uwzględnienie wielu czynników...)
Podstawowe założenia Metody GE - General Electric - To: 1. Pozycja i strategia poszczególnych SJB są uwarunkowane...)
Analiza BCG - Boston Consulting Group - Wychodzi z założenia, że jednym z głównych celów strategii jest umożliwienie przedsiębiorstwu optymalnej alokacji zasobów,...)
Strategie (sposoby) obrony przed przejęciem przedsiębiorstwa - To: - blokowanie oferty przejęcia • zaskarżenie oferty do sądu ...)
Czynniki skłaniające do zarządzania wizerunkiem firmy - To m.in.: - Brak lojalności dotychczasowych klientów lub zmniejszenie udziału...)
Trójkąt X-Engineeringu - Trzy P czyli Proces, Propozycja, Partycypacja to pjęcia, które tworzą tzw. trójkąt X-Engineeringu. ...)
Reinżynieria - Słowo 'reengineering' zostało zapoczątkowane przez M. Hammera, a następnie spopularyzowane przez Hammera i J. Champilego....)
Definicja strategii - Jest to pewien plan działania organizacji powiązany z jej aktualną i przyszłą pozycją w otoczeniu....)
Strategiczne jednostki organizacyjna - Są to wyodrębnione części organizacji, które mają zidentyfikowanych konkurentów, działają na zewnętrznych rynkach i mają...)
Inwestor finansowy - portfelowy - Jest inwestorem pasywnym, tzn. jego zaangażowanie operacyjne w sprawy przedsiębiorstwa powinno być znikome. ...)
Inwestor strategiczny - branżowy - Jest nim zwykle inne przedsiębiorstwo operujące w branży pokrewnej, komplementarnej, konkurencyjnej lub wręcz tożsamej z...)

Strona 3 z 10
<<<  -  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  -  >>>

2001-2024 © ABC Ekonomii